گوناگون

بازدید 10ساعته استاندار از مناطق عشایری استان تهران/خدمت رسانی مناسب است

81217853 5789870

به گزارش خبرنگار ایرنا، در نخستین ساعت صبح روز پنجشنبه سید حسین هاشمی جهت بازدید از مناطق عشایری و افتتاح چند پروژه خدمت رسانی و شرکت در جلسه شورای عشایری استان تهران رهسپار ارتفاعات کوهستانی مناطق عشایری لار شد.

کاروان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان تهران پس از عبور از روستاهای رسنان، کلان، علایین، ایراء وطی مسیر از جاده خاکی و کوهستانی وارد اولین نقطه عشایری استان تهران شد.

گردنه قوشخانه اولین ایستگاه کاروان استاندار تهران بود که از ارتفاعات زیبای مناطق عشایری استان تهران از طبیعت زیبای زندگی عشایری دیدن کردند.

پس از رسیدن به اولین سامانه عشایری «قوشخانه» که محل استقرار جمعی از عشایر ایل هداوند استان تهران است، عشایر با کشتن گوسفند و برگزاری آیین های سنتی و محلی به استقبال استاندار تهران رفتند.

استاندار تهران و هیات همراه پس از استراحتی کوتاه و صرف صبحانه برای افتتاح کانون جوانان عشایری هلال احمر به سمت دیگر سامانه عشایری « چهل بره» حرکت کردند و سپس در دفتر خدمات عشایری واقع در کمر دشت لار حضور یافتند.

در این مرکز استاندار تهران مرکز خدمات دامپزشکی و فروشگاه جدید مواد غذایی را افتتاح کرد.

**خدمات ارایه شده به عشایر قابل قبول است

استاندار تهران همچنین در این مرکز از خانه بهداشت عشایری بازدید کرد و گفت: خدمت رسانی به جامعه عشایری قابل قبول است و خیلی خوشحال هستم که امور عشایر استان تهران یک بسته خدمت رسانی مناسب را در این مرکز ارایه می کند.

در ادامه استاندار تهران رهسپار دیگر سامانه عشایری سفید آب برای شرکت در جلسه شورای عشایری استان تهران شد.

هاشمی برگزاری جلسه شورای عشایری استان تهران را مهم ارزیابی کرد و در همان ابتدای جلسه استاندار از مدیر امور عشایراستان تهران خواست که نام غایبین این جلسه را رسانه ای کند.

استاندار تهران تاکید کرد: اعضای جلسه شورای عشایری استان تهران که به هر دلیل در این جلسه حضور نیافتند، باید تذکر جدی به آنان داده شود.

اولین جلسه شورای عشایری استان تهران به ریاست سید حسین هاشمی برگزار شد که در این جلسه حدود دو ساعته 18 مصوبه برای ارتقاء خدمت رسانی به عشایر استان تهران به تصویب اعضای شورا رسید.

پس از آن استاندار تهران پس از اقامه نماز و صرف ناهار به سمت منطقه شرقی دشت لار و ییلاقات شهرستان دماوند رهسپار شد و پس از بازدید از ییلاقات عشایری شهرستان دماوند به سفر یک روزه خود در مناطق عشایری استان تهران پایان داد.

استاندار تهران در این سفر بیش از 10 ساعت به طور کامل از منطقه وسیع 73 هزار هکتاری منطقه عشایری دشت لار بازدید کرد.

در این سفر « سیروس نصیری» مدیر امور عشایر استان تهران همپای استاندار تهران بود و توضیحاتی درباره وضعیت فعلی منطقه عشایری به استاندار تهران ارایه کرد.

تهرام/7243/ 699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا