گوناگون

عدالت خواهی و مطالبه گری از ویژگیهای جوان ایرانی است

81197789 5755026

به گزارش ایرنا ˈ امامعلی عبدالملکیˈ چهارشنبه در مراسم تجلیل از جوانان نخبه نهاوند که در سالن شهدای فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: نیروی جوان برای یک کشور یک تهدید نیست بلکه یک فرصت است که باید از آن برای رشد و توسعه جامعه استفاده نمود.

وی افزود: آنچه که امروز جامعه به آن نیازمند است داشتن امید به آینده و روحیه کار و تلاش همراه با تدبیر تفکر است که این روحیات همه در جوان ایرانی وجود دارد.

وی حضور جوانان در کارهای اجرایی را عامل موفقیت بیشتر در امور ذکر کرد و گفت: عدم بکارگیری نیروی جوان در امور باعث میشود مسیر توسعه با کندی روبرو شود زیرا هر جا نیروی مسن تر به کار گماشته شده زحمت و تلاش و پیگیری کم رنگ تر شده است.

فرماندار نهاوند نقش جوانان را در اداره جنگ به عنوان مصداق شایستگیهای جوانان ذکر کرد و افزود: بر اساس اعتمادی که در دوران دفاع مقدس به جوانان شد آنان توانستند نقش مهمی در اداره جنگ و تغییر سرنوشت آن ایفا نمایند ،لذا امروز نیز باید به آنان اعتماد نموده و از شور و نشاط آنان برای کارهای اجرایی استفاده کرد.

وی کاهش نرخ رشد جمعیت را یکی از عوامل تهدید آینده کشور عنوان کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر نرخ رشد جمعیت کشور رو به کاهش است که این مساله تهدید جدی است که میتواند نیروی انسانی را از جوانی به سمت میانسالی و سالمندی تغییر دهد.

ˈعبدالملکی ˈافزود: خوشبختانه مقام معظم رهبری این خطر را بارها گوشزد نموده و دولت تدبیر و امید هم در این راستا تدابیر خوبی از جمله فراهم آوردن زمینه های اشتغال و ازدواج اندیشیده که این سیاستها می تواند باعث بالا رفتن نرخ رشد جمعیت شود.

وی از فراهم آمدن مقدمات لازم برای تشکیل مجمع خیرین ازدواج آسان در سطح شهرستان خبر داد و گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده در نظر است که مجمع خیرین ازدواج آسان با مشارکت خیرین تشکیل شود که کار پشتیبانی ازدواجهای آسان را در نهاوند پیگیری نماید.

وی همچنین بر پیگیری پرداخت وام ازدواج توسط بانکها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بحث توزیع اعتبارات استانی در اینده نزدیک انجام می شود لذا در توزیع اعتبارات شهرستانی به پرداخت وام های ازدواج توجه خوبی می شود تا بانکها بتوانند تسهیلات لازم را در اختیار زوجهای جوان بگذارند.

7526/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا