گوناگون

قوه قضائیه کارآمد زیربنای امنیت پایدار در کشور است

81217848 5789878

علی دهقان روز شنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:برخورد با متخلفان ومتعرضان به حقوق مردم ، حکم به عدالت در فرایند رسید گی به شکوائیه های مردمی و برقرای عدالت و امنیت اجتماعی درجامعه مدیون تلاش قضات خدمتگزار است.

وی به کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی اشاره کرد وگفت: میانگین وقت دادرسی در شهرستان گچساران در سال های گذشته بین هشت تا 9 ماه بود در حالی که این مدت به سه ماه در سال گذشته و دو ماه در سال جاری کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: پارسال 24 هزار و 45 فقره پرونده وارد حوزه قضایی این شهرستان شد و در این مدت نیز تعداد 24 هزار و 25 مورد مختومه شده است.

دهقان با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف با هدف صلح و سازش ایجاد شده بازوان توانمند دادگستری است، افزود: در سال گذشته شش هزار و 521 فقره پرونده وارد شورای حل اختلاف شهرستان گچساران شد که از این تعداد شش هزار و 433 مورد مختومه شده است.

وی بیان کرد: از مجموع شش هزار و 521 فقره پرونده وارده به شورای حل اختلاف شهرستان گچساران در سال گذشته یک هزار و 200 مورد منتهی به صلح و سازش شده است.

دهقان اظهار کرد: پارسال 9 هزار و 497 فقره پرونده وارد دادگاه های عمومی شهرستان گچساران شد که از این تعداد 9 هزار و 450 مورد مختومه شده است.

وی عنوان کرد: از سال 92 تاکنون هشت هزار و 576 فقره پرونده وارد دادسرای شهرستان گچساران شد که از این تعداد هشت هزار و 536 مورد مختومه شد که 260 مورد مربوط به سال های قبل بوده است.

دهقان ابراز داشت: هم اکنون دو هزار پرونده در دادسرای شهرستان گچساران وجود دارد.

دهقان گفت: پارسال 984 فقره پرونده مفاسد اقتصادی وارد حوزه قضایی شهرستان گچساران شده که از این تعداد 907 مورد مختومه شد و 77 رای آن نیز هنوز صادر نشده است.

8143/671

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا