گوناگون

بازسازي و ساماندهي بافت تاريخي شهر نمونه گردشگري بين المللي شهميرزاد

2410709 872

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان،  رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان مهديشهر از بازسازي و ساماندهي بخشي از بافت تاريخي شهر نمونه گردشگري بين المللي شهميرزاد خبر داد.

همايون جورابلوافزود: يكي از محله‌هاي قديمي شهميرزاد با عنوان “محور صفا” كه مربوط به بافت اوليه شهميرزاد است، در حال بازسازي است.

وي گفت: بازسازي و ساماندهي اين محور پياده شامل جداره‌سازی، مرمت جداره، زیباسازی، کف‌سازی و … است.

رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان مهديشهر، ويژگي اين محله را وجود خانه‌هاي قديمي و باغي متعدد عنوان كرد و افزود: اجراي اين طرح در حفظ بافت تاريخي شهميرزاد و جذب سرمايه گذار و گردشگر موثر است.

جورابلوگفت: با اجراي اين طرح، ساکنین منطقه تشویق و خواستار بهسازی ساير مناطق واقع در بافت تاريخي شهميرزاد مي‌شوند.

شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد از شهرهای زیبا و خوش آب و هواي شهرستان مهدیشهر است که سالانه هزاران گردشگر را برای بازدید از مناظر زیبا و درختان سر به فلک کشیده به این شهر می کشاند.

اين شهر داراي جاذبه هاي طبيعي بسيار زيبا و محصولات متنوع كشاورزي و … است كه برخي از اين محصولات مانند گردو و آلو داراي اهميت صاداراتي و شهرت بين المللي هستند.

همچنین جدای از بزرگ ترين باغ گردوي جهان با وسعت 700 هكتار، بناهاي تاريخي مانند “شيرقلعه”،”قلعه شيخي” و “د‍ژوهل نيز در اين شهر واقع شده است./س

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا