گوناگون

بانک مرکزی: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با کندی در حال انجام است

81191068 5743720

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در بیست و چهارم اردیبهشت امسال در گزارشی با عنوان ˈمتقاضیان وام ازدواج منتظر بانک ها، بانک ها در انتظار بانک مرکزیˈ، به بررسی مشکلات جوانان تازه ازدواج کرده برای دریافت وام ازدواج پرداخت که در آن به اعلام نشدن سهمیه اعتباری بانکها برای پرداخت وام از سوی بانک مرکزی اشاره شده بود.

روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به این گزارش، علت این انتظار را کثرت متقاضیان ثبت نام شده عنوان و اعلام کرد: روند ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با کندی در حال انجام است.

روابط عمومی بانک مرکزی توضیح داده است: تامین منابع برای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بر اساس قانون عملیات بانکی بدون ربا و آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی مربوطه و نیز حسب مفاد ماده 86 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران از محل سپرده های بانک های عامل (نه تامین منابع از طریق بانک مرکزی) قابل اقدام است.

این روابط عمومی اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع قرض الحسنه و حجم بالای تکالیف قرض الحسنه محوله به شبکه بانکی کشور ( تکالیف مندرج در قوانین بودجه سنواتی-بندهای ب، ج و د تبصره 17 قانون بودجه سال جاری تسهیلات قرض الحسنه موضوع قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن) هم اکنون نسبت به تسهیلات به سپرده های قرض الحسنه در چهار بانک به 100 درصد رسیده است.

روابط عمومی بانک مرکزی افزود: بر این اساس سامانه قرض الحسنه ازدواج نیز برای بانک های مذکور در کل کشور مسدود شده و اعطای تسهیلات قرض الحسنه یاد شده توسط مابقی بانک های فعال در سامانه قرض الحسنه ازدواج در حال اقدام است.

به گزارش این روابط عمومی، درباره عدم تعیین سهمیه برای «بانک قرض الحسنه مهر» جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در سال جاری نیز بانک مرکزی با توجه به حجم سپرده های قرض الحسنه بانک مذکور و وصولی اقساط تسهیلات اعطا شده، سهمیه ای جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعیین کرده است که پس از وصول اقساط تسهیلات اعطایی بانک مذکور و در صورت جذب منابع جدید، سهمیه های مربوطه برای بانک یاد شده در سامانه ازدواج منظور خواهد شد.

این روابط عمومی افزود: در روز سوم خرداد امسال به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، بانک سامان نیز به سامانه مورد اشاره متصل شده است.

وام ازدواج از انواع وام های تکلیفی است از محل سپرده های قرض الحسنه بانک های عامل نظیر ملی، سپه، قرض الحسنه مهر ایران، مسکن، رفاه کارگران، صادرات، کشاورزی، پست بانک، ملت، تجارت و صندوق مهر امام رضا (ع) پرداخت می شد.

زوج های جوان برای دریافت وام ازدواج باید بعد از مراسم عقد، در سامانه بانک مرکزی ثبت نام و ضمن دریافت کد رهگیری برای گرفتن این تسهیلات تشکیل پرونده دهند.

در چند ماه گذشته پرداخت این وام که مبلغ آن شش میلیون تومان برای زوجین است، متوقف شده بود.

د/7140/ 556

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا