گوناگون

بانک ها در کمک به واحدهای صنعتی حضور جدی تر داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی عصر پنجشنبه در جلسه اشتغال و توسعه استان در خصوص تعریض جاده شهر صنعتی رشت اظهار داشت: تعریض و بازسازی بخش اول جاده شهر صنعتی رشت تا پایان تابستان یا مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد ادامه بخش دوم هم در دستور کار قرار دارد و علی رغم کاهش اعتبارات حتما انجام می شود.

وی افزود:در اقتصاد آزاد که می خواهد تکیه بر تولید و مصرف داشته باشد باید رقابت وجود داشته باشد و نمی توانیم مصرف کننده را اجبار کنیم که تولید داخل استان را مصرف کند اما با این حال کمک می کنیم تا مصرف کالاهای تولید شده در داخل استان در اولویت قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به 31 درصد کاهش تورم نقطه به نقطه در دولت تدبیر و امید گفت:این در اقتصاد بی نظیر و کم نظیر بوده و تاکنون هیچ دولتی در کشور در حد 30 درصد کاهش تورم نقطه به نقطه نداشته است.

وی ادامه داد:بازار دارای آرامش نسبی است و تثبیت ارز شکل گرفته که امید است این وضع با قوام و دوام ادامه یابد.

نجفی اذعان داشت: جامعه تولید از رکود رنج می برد و باید از رکود اقتصادی خارج شویم زیرا تولید ، صنعت و بازار ظرفیت بیشتر از این رکود را ندارد و باید پویایی فراهم شود.

نماینده عالی دولت در گیلان متذکر شد: فرمایشات و تذکرات رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی و تزریق سرمایه به بخش صنعت و ایجاد اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در مورد مشکلات واحدهای صنعتی استان جلسات متعددی با بانک ها داشته است تصریح کرد: بانک ها باید در حمایت از واحدهای صنعتی و ارائه تسهیلات اهتمام جدی داشته باشند و باید در این خصوص حضور جدی تری داشته باشند.

نجفی بیان داشت:تا پایان تابستان امسال باید همه پروژه های نیمه تمام صنعتی شناسایی شود زیرا سرمایه گذاران با عشق آمدند و سرمایه خود را در این بخش گذاشتند.

وی اشاره کرد:در حالیکه سهم صنعت در ایجاد اشتغال در سطح کشور 33 درصد است در استان گیلان سهم صنعت در ایجاد اشتغال 27 درصد است و در این راستا از میانگین کشوری عقب تر هستیم .

استاندار گیلان تاکید کرد:به بهانه کشاورزی بودن و حفظ محیط زیست، استان گیلان طی سال های متمادی از دریافت ارزهای ارزان قیمت محروم شد و نتوانست از ارزهای ارزان قیمت در بخش صنعت استفاده کند اما امروز این بهانه ها مورد قبول نیست و امروز که ادعای صنایع فناوری نوین را داریم و استارت آن در استان زده شده است باید در سهم صنعت استان در اشتغالزایی به میانگین کشوری برسیم.

نجفی با بیان اینکه استان گیلان از استان های نخبه محسوب می شود گفت: اگرچه بیکاری افراد دیپلم و زیر دیپلم برای ما جای نگرانی دارد اما بیشتر نگرانی ما برای بیکاران تحصیلکرده است و باید بتوانیم از ظرفیت های صنعتی استان برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

وی بیان داشت:عقب ماندگی استان در بخش صنعت باید جبران شود و بنده بر استفاده از صنعت غیرآلاینده در استان تاکید دارم.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: بیش از 40 درصد اشتغالزایی در استان باید در بخش گردشگری حاصل شود و صنایع استانی نیز باید بر اساس قابلیت های استان باشد.

وی بر ایجاد شهرک نساجی ، شهرک مبل ، شهرک توزیع و … در استان تاکید کرد و افزود:در بخش فولاد کار بزرگی در استان شکل گرفته که باید حمایت شود و بانک ها نیز باید کمک کنند زیرا فولاد ظرفیت خوبی را در بخش اشتغال ایجاد کرده است.

نجفی گفت:در استان باید شهرک بازار فولاد داشته باشیم که این شهرک در استان های دیگر وجود دارد و استان گیلان در حال حاضر در بازار فولاد حضور ندارد و باید در این بخش نیز حضور داشته باشیم.

وی وجود بیش از حد واحدهای صنفی در استان گیلان را ناشی از بیکاری استان دانست و گفت :25 هزار واحد صنفی در استان فاقد مجوز فعالیت هستند که باید ساماندهی شوند.

استاندار گیلان با اشاره به ایجاد فضای آرام در کشور و استان اظهار داشت:مدیران استان برای اجرای منویات بزرگ بخش تولید و اشتغال هماهنگ هستند هرجا که دغدغه استان ملی بوده مدیران همراه بودند و در این راستا از مدیران بانک ها انتظار بیشتری در حوزه حمایت از صنعت استان را دارم.

وی بر حمایت از بافندگان فرش دستباف اشاره کرد و یادآور شد:بخشی از مشکلات اقتصادی استان با حمایت و رونق فرش دستباف رفع می شود.

نجفی  ایجاد اشتغالزایی با حمایت ازبافندگان فرش دستباف ، صادرات و ارز آوری و … را از مزایای حمایت از این صنعت در استان عنوان کرد.

                                    

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا