گوناگون

امام خمینی (ره) با آمدنش هویت انسانی را احیا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی ملکی، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به خصوصیان اخلاقی امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) در مواجهه با تمامی مشکلات، لحظه‌ای در دفاع از آرمان‌های خود کوتاه نیامدند و مردانه در برابر دنیا ایستادند.

وی افزود: یکی از انقلاب‌های بزرگ دنیا که نوید آزادی را به جهانیان داد انقلاب اسلامی بود که به رهبری امام خمینی انجام گرفت، این بزرگوار بدون اینکه ذوب قدرت شود، با توکل بر خدا در برابر رژیم ظالمانه وقت ایستاد و شعار “نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلام” را به گوش مستضفان دوران رسانید.

وی با اشاره به جامعیت دانش امام اظهار کرد: در حوزه های علمیه هرکس در بخشی از علوم مهارت کسب می‌کند و به آن تسلط پیدا می‌کند اما دانش امام خمینی (ره) جامعیت داشت و در همه علوم فقهی، چه در کلام چه در فلسفه و چه در تفسیر قرآن و… تسلط داشت.

حجت الاسلام ملکی با بیان این که جامعیت علم امام در حوزه‌های علمیه و به تبع آن در کل کشور انقلابی به پا کرد، افزود: زمانی که امام خمینی وارد عرصه شد، ارزش‌ها تغییر کرده بود چه در جهان و چه در ایران. اما امام با آمدنش هویت انسانی که گمشده بشر بود را احیا کرد.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در پایان درباره تفکر حضرت امام(ره) گفت: امام همیشه بر شناساندن و ترویج قرآن تاکید داشت. همانطور که می‌فرمایند “امروز، اسلام و قرآن در دست شماست و شما می‌توانید قرآن را ترویج کنید و در همه قشرهای دنیا، پرچم اسلام را بالا ببرید”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا