گوناگون

پرواز بادبادك اميد در آسمان يزد/ پيوند جشن نيكوكاري با بادبادك اميد

به گزارش خبرنگار مهر، مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان يزد، بعد از ظهر دوشنبه در نشست برنامه ريزي و خبري برنامه هاي هفته كودك از پرواز بادبادك اميد با شعار “شادي، دانش و آرامش” همزمان با سراسر كشور در يزد به مناسبت هفته جهاني كودك خبر داد.

عباسعلي دانافر با بيان اينكه از يك ماه پيش كميته‌هاي تخصصي برنامه‌هاي هفته كودك در يزد آغاز به كار كرده است، بيان داشت: تلاش دستگاه هاي بسياري امسال در برگزاري برنامه هاي هفته كودك مشاركت دارند.

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان يزد، برگزاري نمايشگاه آثار منتخب اعضاي كانون‌هاي پرورش فكري كودكان و نوجوانان، نمايشگاه آثار برگزيده جشنواره نماز، كودك و نيايش، برپايي نمايشگاه كتاب، برگزاري جشن تغذيه، نمايش فيلم‌هاي كوتاه و انيميشن، برگزاري سلسله نشست‌هاي شناخت موسيقي و … را از ديگر برنامه ‌هاي هفته كودك در استان يزد برشمرد.

134 هزار دانش آموز و نوآموز يزدي در گروه سني كودكان قرار دارند

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد نيز در اين نشست با اشاره به اينكه 109هزار دانش ‌آموز ابتدايي و 15هزار نوآموز پيش ‌دبستاني استان يزد در گروه كودك قرار گرفته‌ اند و مخاطب برنامه‌ هاي هفته كودك محسوب مي‌شوند، اظهار داشت: كودكان نياز به مراقبت ‌هاي باليني و توجه ويژه در عرصه تعليم و تربيت دارند.

IMG19191489

محمدحسن رادمنش عنوان كرد: آموزش و پرورش نيز در اين هفته برنامه‌ هاي مختلفي را براي كودكان برگزار مي ‌كند كه از آن جمله مي‌ توان به برگزاري جشنواره بازي‌هاي محلي و نقاشي روي سفال، برگزاري برنامه‌هاي شاد و راه‌اندازي اتوبوس شادي و … اشاره كرد.

تجليل از غنچه هاي هلال در يزد

معاون امور جوانان هلال احمر استان يزد نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه مخاطبان كودك هلال احمر، غنچه‌هاي هلال نامگذاري شده ‌اند و به دختران عضو، “مهربان” و به پسران عضو هلال احمر “مدد” گفته مي‌شود، تصريح كرد: در هفته كودك در هر شهرستان مهربان و مدد برتر تجليل مي شوند.

حامد صديقي بيان كرد: در دوره‌ هاي ‌‌آموزشي كه توسط هلال احمر در مهد كودك‌ها برگزار مي‌شود، آموزش ‌هاي آشنايي با زلزله و … ارائه مي‌شود ضمن اينكه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري نظير برپايي ايستگاه نقاشي در محيط‌هاي عمومي شهر، مسابقه نقاشي صلح و دوستي و …. نيز انجام مي‌شود.

مدير امور شعب بانك كشاورزي استان يزد نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه بانك كشاورزي در باشگاه كودك و نوجوان خود عضو مي‌ ذيرد، بيان كرد: در طول سال براي اعضاي اين باشگاه دوره ‌هاي آموزشي نظير بانك پذيري و آشنايي با فعاليت‌هاي بانك و … برگزار مي‌شود.

برگزاري دوره هاي آموزشي از سوي بانك ملي براي 16700 كودك يزدي

فريدون بهبهاني عنوان كرد: در استان يزد تاكنون 677 دوره آموزشي براي 16هزار و 700 نفر از دانش ‌آموزان در رده سني 11 تا 16 سال برگزار شده است.

IMG19190089

وي از برپايي جشني به مناسبت هفته كودك با همكاري بانك كشاورزي در مجتمع آموزشي ملاصدرا براي كودكان عضو در اين باشگاه خبر داد و اظهار داشت: اين برنامه قرار است روز 16 مهرماه از ساعت 17 تا 19 برگزار شود.

معاون امور اجتماعي بهزيستي استان يزد نيز در اين جلسه با اشاره به برنامه‌هاي بهزيستي در هفته كودك اظهار داشت: بهزيستي به مناسبت اين هفته 17 برنامه فرهنگي و هنري در استان يزد اجرا خواهد كرد.

حضور سالمندان در مهدكودك هاي يزد در هفته كودك

جمال پايدار عنوان كرد: در يكي از برنامه‌هاي بهزيستي، سالمندان مراكز روزانه سالمندي استان يزد در مهدكودك‌ها حضور يافته و بيان قصه و داستان ‌هاي آموزنده براي كودكان مي‌پردازند.

وي همچنين از برگزاري جشن روز جهاني كودك با حضور كودكان سه تا شش ساله در يزد خبر داد و اظهار داشت: اين مراسم روز 16 مهرماه در تالار نور يزد برگزار مي ‌شود.

پايدار، تجليل از برگزيدگان جشنواره ياوران نماز كه با شعار ترويج فرهنگ نماز برگزار شد را نيز از ديگر برنامه‌هاي هفته كودك در استان يزد اعلام كرد و افزود: برنامه‌هاي ديگري نظير حضور روحانيون در مهدهاي كودك، اجراي تور طبيعت گردي ويژه كودكان، آموزش شيوه‌هاي مقابله با شرايط نا ايمن و … براي هفته كودك در نظر گرفته شده است.

همكاري جشن عاطفه ها و پرواز بادبادك اميد در يزد

مديركل كميته امداد استان يزد نيز در اين نشست با اشاره به همزماني برگزاري جشن عاطفه ها و برنامه هاي هفته كودك اظهار داشت: اگر بتوانيم جشن عاطفه‌ ها را با جشن بادبادك اميد در يزد گره بزنيم، بيشترين نشاط و اميد در استان يزد ايجاد خواهد شد زيرا هم شادي به كودكان تزريق مي ‌شود و هم با اين شادي، علاقمندي به دانش و تحصيل در دانش ‌آموزان نيازمند ايجاد مي‌شود.

IMG19190089

محمد اكبري يادآور شد: جشن عاطفه ها امسال در روزهاي 16 تا 18 مهرماه، همزمان با سراسر كشور اجرا در يزد مي‌شود.

اكبري عنوان كرد: اين جشن در روز 16 مهرماه همزمان با نواخته شدن زنگ عاطفه‌ها در مدارس استان يزد، در هزار و 300 پايگاه و در روز 17 مهرماه نيز پايگاه‌هاي جشن عاطفه‌ها در پايگاه‌هاي كميته امداد، معابر و خيابان ‌ها و پايگاه‌هاي بسيج داير خواهد شد.

اكبري  بيان كرد: در روز 18 مهر ماه نيز پايگاه‌هاي جشن عاطفه‌ها به ميعادگاه‌هاي نمازجمعه در سراسر استان خواهد رفت.

————-

عكس: مسعود ميرجليلي

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا