گوناگون

واقعه غدیر در همدان بازسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی تعالی عصر دوشنبه در جلسه برنامه ریزی روز غدیر خم با بیان اینکه واقعه غدیر خم محور و اساس ولایت است، اظهار داشت: دشمنان کوشیدند تا واقعه غدیر را تحت شعاع سایر مناسبت ها قرار دهند تا نظر نبی مکرم اسلام در خصوص حضرت علی(ع) روشن نشود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر به غدیر اهمیت ویژه ای داده شده و باید باشکوه خاصی این روز برگزار شود، ادامه داد: بازسازی واقعه غدیر خم کار سنگینی است که برای نخستین بار در همدان اجرا می شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه از نظر محتوا و شکل اجرای بازسازی واقعه غدیر باید در نظر داشت که برنامه مطابق با موقعیت های تاریخی شیعه باشد، عنوان کرد: برنامه باید از نظر کیفیت سبب جذب مخاطب شود.

تعالی با بیان اینکه باید در خلل اجرای برنامه بتوان معنا و مفهوم مورد نظر را به مخاطب منتقل کرد، افزود: برنامه بازسازی واقعه غدیر به صورت سراسری در تمام کشور انجام می شود و سناریو کشوری است.

وی با بیان اینکه هیچ راهی برای رسیدن به خدا جز ائمه وجود ندارد، بیان کرد: هم اکنون جنایات فجیعی که در منطقه اتفاق می افتد ناشی از انحرافات ایجاد شده است.

فرماندار همدان خواستار کاهش اجرای بازسازی واقعه غدیر از پنج روز به سه روز شد و ابراز داشت: بهتر است برنامه به صورت کوتاه مدت اما با کیفیت بالا برگزار شود.

علی تعالی با بیان اینکه تا روز اجرای برنامه شش روز باقی مانده است و باید در این فرصت کوتاه بهترین برنامه ریزی را کرد، ادامه داد: سه کمیته اجرایی، فرهنگی و اطلاع رسانی برای برگزاری برنامه ایجاد شود و از فردا تشکیل جلسه دهند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان نیز در ادامه با بیان اینکه به مناسبت عید غدیر برنامه ای ویژه در کل کشور اجرا می شود، اظهار داشت: عید غدیر مظلوم واقع شده و نیازمند معرفی بیشتری است.

حسن برزگر با بیان اینکه در راستای معرفی بیشتر غدیر سپاه قصد بازسازی واقعه تاریخی غدیر را دارد، عنوان کرد: همدان سابقه برگزاری برنامه های فاخری از جمله شب آفتابی را داشته است.

وی با بیان اینکه هر قدر برای مظلومیت حضرت علی(ع) کار انجام شود کم است، بیان کرد: بازسازی واقعه غدیر در اردوگاه شهید شهبازی به مدت پنج روز اجرا می شود و 700 هنرور در این زمینه فعالیت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا