گوناگون

بتن سبک باید جای آجر را در ساختمان سازی بگیرد

81200683 5759900

به گزارش ایرنا، ˈموسی الرضا گلمکانیˈ روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ساخت هبلکس با استفاده از تکنولوژی پیشرفته از طریق اختلاط و پخت مواد اولیه از جمله ماسه سیلیسی، آهک، سیمان، پودر آلومینیوم و آبˈ انجام می گیرد.

وی بیان کرد: هبلکس عایق گرما، سرما، صدا و مقاوم در برابر زلزله و آتش سوزی است و با توجه به سهولت نصب بلوک های هبلکسی سرعت اجرای آن در مقایسه با سایر مصالح به مراتب بیشتر است.

وی گفت: پروژه های ساختمانی با استفاده از بلوک های هبلکس با در نظر گرفتن سرعت اجرا، به دستمزد کمتری احتیاج دارد، ملات کمتری مصرف می کند و از آجر و بلوک های سفالی ارزانتر است.

وی اظهار کرد: کار کردن با بتن سبک بسیار آسان است، به راحتی اره می شود و میخ در آن فرو می رود، همچنین وزن آن برابر وزن 10 عدد آجر بوده و یک کارگر به راحتی می تواند آنرا حمل کند.

معاون سازمان عمران و توسعه خراسان افزود: شهر مشهد به عنوان کانون استفاده از محصولات سبک بتنی در ایران شناخته می شود و گسترش استفاده از این محصول در سایر شهرهای ایران نیازمند فرهنگ سازی است تا به تدریج جای استفاده از آجر را در صنعت ساختمان سازی بگیرد.

وی گفت: با توجه به فرهنگ سازی هایی که این سازمان برای استفاده از محصولات هبلکس انجام داده است، استفاده از این محصولات در شهر مشهد مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته به طوری که قریب 80 درصد از ساختمانهای در حال احداث، از این محصول استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان عمران و توسعه خراسان در سال 1370 با هدف اجرای پروژه های عمرانی نظیر مجتمع ها و نمازخانه های بین راهی و مکانهای استراحت زائران حضرت امام رضا (ع) در راستای اهداف آستان قدس رضوی برای ساخت ساختمانهای عام المنفعه تاسیس شد.

وی افزود: این سازمان در سال 1389 کارخانه بتن سبک در بیرجند را راه اندازی کرد و با توجه به تجربیات مفید و نیز حضور در بازار رقابت، مدیریت کارخانه هبلکس مشهد نیز در سال 1392 در اختیار این سازمان قرار گرفت و هم اکنون محصولات تولیدی آن با عنوان هبلکس رضوی به بازار عرضه می شود.

او گفت: هبلکس رضوی با توجه به کیفیت و مرغوبیت خود نزد سایر کشورها نیز شناخته شده است و طبق توافقاتی که انجام داده ایم تاکنون بیش از 50 هزار متر مربع محصول بتنی به کشور عراق صادر شده و در حال رایزنی برای صدور آن به افغانستان نیز هستیم.

معاون سازمان عمران و توسعه خراسان افزود: محصولات بتنی این شرکت در تمام شهرهای کشور از جمله مشهد، اصفهان، شیراز، قشم، چابهار و بندرعباس توزیع می شود.

گلمکانی با بیان اینکه روزانه 600 متر مکعب هبلکس در هر کارخانه این سازمان تولید می شود، پیش بینی کرد امسال به ظرفیت اسمی کارخانه و تولید 300 هزار متر مکعب برسیم.

7489 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا