گوناگون

برآورد خسارت 925 ميليارد ريالی دامغان از حوادث غيرمترقبه/ ايران جز 10 كشور حادثه خيز دنيا

به گزارش خبرنگار مهر، عباس طاهران پور ظهر شنبه به مناسبت فرارسيدن هفته كاهش اثرات بلاهاي طبيعي در جمع مديران دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد مديريت بحران شهرستان دامغان در محل فرمانداري اين شهرستان اظهار داشت: خشكسالي، سرمازدگي، طوفان، جاري شدن سيل و بارش تگرگ از مهمترين حوادث غيرمترقبه در شش ماهه نخست سالجاري در دامغان بوده است.

وي با بيان اينكه حوادث غيرمترقبه شهرستان دامغان در بخش هاي كشاورزي، منابع طبيعي، محيط زيست و راه و ترابري بوده است تصريح كرد: بيشترين ميزان خسارت وارده به بخش كشاورزي به ميزان 780 ميليون ريال بوده است.

ضرورت فرهنگ سازي در راستای كاهش اثرات بلایاي طبيعي

معاون برنامه ريزي و عمراني فرمانداري شهرستان دامغان بر ضرورت فرهنگ سازي در راستای كاهش اثرات بلاهاي طبيعي تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: همه دستگاه هاي مرتبط بايد حداكثر توان خود را براي كاهش اثرات اين بلاها به كار گيرند.

طاهران پور با بيان اينكه ايران جز 10 كشور حادثه خيز دنيا است كه از 45 مورد حادثه و بلاهاي طبيعي 34 مورد آن در كشورمان تجربه شده است افزود: هفته كاهش اثرات بلاهاي طبيعي فرصت مناسبي است تا در سطح گسترده همه توان و آمادگي خود را براي مقابله با بحران هاي طبيعي محك بزنند.

وی با اشاره به اينكه آگاهي و پيشگيري بهتر از مبارزه و درمان است گفت: افزايش آگاهي و آمادگي اعضاي ستاد مديريت بحران و هماهنگ شدن و انسجام دستگاه هاي اجرايي با يكديگر بايد مورد توجه قرار گيرد.

هفته كاهش اثرات بلاهاي طبيعي از 19 تا 26 مهرماه سالجاري با شعار “عزم ملي، تدابير پيشگيرانه و افزايش اميد در برابر بلاهاي طبيعي” نامگذاري شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا