گوناگون

برداشت سورگوم علوفه ای از اراضی زیر کشت خراسان رضوی آغاز شد

81209276 5774702

مهندس محمد صبور بیلندی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه رقم مورد استفاده در استان ˈاسپید فیدˈاست ، افزود : برداشت چین اول این محصول در شهرستان های گناباد ، سبزوار ، بردسکن و نیشابور که عموما به کشت سورگوم اختصاص دارد ، شروع شده است.

وی اظهار کرد : طی یک دوره رشد این محصول در مجموع سه تا چهار چین از آن برداشت می شود و علوفه سورگوم همانند ذرت علوفه ای قابلیت سیلو کردن دارد و ارزش غذایی آن نیز همانند ذرت است.

وی ادامه داد : سورگوم علوفه ای عموما در مناطقی که خرده مالک و دارای اراضی کم بازده و شور هستند و امکان کشت ذرت در آنها نیست کشت می شود و در واقع با این خواص مشابه بهترین علوفه جایگزین برای ذرت است.

صبور بیلندی با بیان اینکه تمام بذر مورد نیاز استان از دشت مغان در استان اردیبل تامین می شود، افزود : با توجه به فراگیری تکنولوژی تولید بذر در استان و مشابهت تولید بذر سورگوم با ذرت ، امکان تولید بذر آن در استان مقدور است و بخش خصوصی می تواند در این زمینه سرمایه گذاری نماید.

وی گفت : بخش زیادی از اراضی استان هم اینک دارای آب و خاک شور است و امکان توسعه کشت این محصول در این اراضی و نیز به سطح کل اراضی موجود می باشد.

به گفته وی در هر هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در مجموع 65 تن سورگوم تر برداشت می شود.

وی ادامه داد : در مجموع در سطح استان سالانه یک میلیون و 100 هزار تن علوفه سیلویی تولید می شود که حدود 80 هزار تن آن سورگوم علوفه ای می باشد.

2713/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا