گوناگون

برگزاری اولین همایش ملی آبزی پروری نوین در گرگان

اولین همایش ملی ‘آبزی پروری نوین، چالش‌ها و فرصت‌ها’ با حضور مسوولان شیلات و آبزی پروری کشور روز چهارشنبه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مرکز استان گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دبیر این همایش گفت: این همایش در ده محور از جمله ‘تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری، تکثیر و پرورش ماهیان دریایی، پرورش در قفس، ژنتیک و اصلاح نژاد آبزیان، تغذیه و مدیریت غذا و غذادهی’ برگزار شد.

دکتر ‘محمد سوداگر’ اظهارداشت: ‘فیزیولوژی تولید مثل، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی آبزیان، فرآوری آبزیان پرورشی، تکثیر و پرورش میگو و صدف و تکثیر و پرورش ماهیان زینتی’ از دیگر محورهای این همایش است.

مدیر گروه تکثیر و پرورش آبزیان دانشکده شیلات و محیط زیست ادامه داد: حدود 400 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد 240 مقاله با داوری 300 نفر از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور برگزیده شدند.

سوداگر خاطرنشان کرد: از مقالات برگزیده، 42 مقاله به صورت شفاهی و مابقی به صورت پوستر در همایش ارائه می شود.

اولین همایش ملی آبزی پروری نوین چالش‌ها و فرصت‌ها تا روز پنجشنبه اول آبان ادامه دارد.

در این همایش رییس مؤسسه تحقیقات شیلات، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی کشاورزی، رییس انجمن ماهیان سردآبی، رییس انجمن آبزی پروری، رییس انجمن ماهیان زینتی کشور و مقامات و مسوولان استان گلستان نیز حضور دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا