گوناگون

برگزاری کارگاه بررسی اختلالات رفتاری کودکان در زنجان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از برگزاری کارگاه 16 ساعته بررسی اختلالات رفتاری کودکان مراکز شبانه‌روزی در مرکز جهاددانشگاهی خبر داد.

“فرزانه عطایی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: این کارگاه برای تمام کارکنان مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اعم از شیرخوارگاه، مراکز شبه خانواده دولتی و غیردولتی و کارکنان مراکز اورژانسی اجتماعی بهزیستی برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که حدود 40 نفر از کارکنان بهزیستی در این کارگاه آموزشی شرکت خواهند کرد، گفت: کودکانی که در مراکز شبانه‌روزی به سر می‎برند و حتی آنهایی که در دوران نوزادی به بهزیستی سپرده شده‎اند به نوعی درگیر کودک‌آزاری از نوع عمد و یا مسامحه و غفلت‌اند.

وی ادامه داد: این افراد در اکثر موارد برخاسته‎ از خانواده‎های نابسامان و آسیب دیده‎اند و آنهایی هم که در بزرگسالی و نوجوانی در زمره بی‌سرپرستان و بدسرپرستان قرار گرفته‎اند اغلب از ناهنجاری‎هایی از قبیل اعتیاد پدر و مادر، طلاق، زندانی بودن یکی از والدین و … رنج برده‎اند بنابراین از زندگی نرمالی برخوردار نیستند.

عطایی تصریح کرد: نبود شرایط طبیعی برای این افراد، وجود مربیان با صبر و حوصله و کار تیمی تقریباً دشواری را می‌طلبد، بنابراین لازم است روش برخورد با این کودکان و نوع تیپ رفتاری به کارکنانی که با این افراد سر و کار دارند آموزش داده شود تا بتوانیم شاهد کاهش سطح آسیب‎های اجتماعی جامعه هدف باشیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این کارگاه روانشناسان، مددکاران و مسئولان مراکزی هستند که با کودکان تحت پوشش بهزیستی سر و کار دارند و نوع رفتار و روش‎های تربیتی آن‏ها در سلامت زندگی این کودکان تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا