گوناگون

سونامی یارانه‌ها باید هرچه سریع‌تر حذف شود

رئیس دبیرخانه دایمی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که لرستان نیازمند راه‌اندازی بانک توسعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، محمد ابراهیم مداحی در نشست خبری با موضوع اقتصاد مقاومتی در استانداری لرستان، افزود: صندوق توسعه ملی در سطح کشور فعالیت‌های بسیار مهمی انجام می‌دهد و با توجه به این مسأله می‌توان در قالب بودجه یا برنامه‌های توسعه‌ی اقدام به ایجاد بانک توسعه استان در سایر استان‌ها کرد.

وی بیان کرد: باید سیاست‌های تجاری ما به جای واردات محور صادراتی بوده و برای تولیدات خود نیاز به بازارهای منطقه‌ای داریم.

مداحی اظهارکرد: امروزه تولیدکننده یک ریال مالیات پرداخت نمی‌کند و مصرف‌کننده به ناچار محتمل چنین هزینه‌هایی می‌شود.

رئیس دبیرخانه دایمی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح‌کرد: اقتصاد مقاومتی تحت تأثیر مبانی اسلامی بوده و نیاز به تقویت و رفع موانع بستر راه آن، دارد.

مداحی خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حول محور عدالت می‌چرخد و در این راستا باید امکانات کالا و ثروت به صورت عادلانه توزیع شود.

وی گفت: به جای اینکه قانون‌گذاری در کشور ما به صورت کلان دیده شود و اقتصاد ملی مدنظر باشد، شهرستان محوری در کشور حاکم است.

مداحی افزود: هر استاندار فی‌الواقع رئیس‌جمهور یک استان است و باید اختیاراتش بیشتر از چیزی که امروزه است، باشد.

وی با اشاره به موضوع نخبگان کشور، یادآور شد: باید نگاه به نخبگان در کشور عوض شود چرا که آنها مددجو نیستند و تنها نباید از سوی معاونت رئیس‌جمهور به آنها وام و ماشین تعلق گیرد.

رئیس دبیرخانه دایمی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: دولت 5200 میلیارد تومان برای حمایت از تولید در نظر گرفته و در حال حاضر 15000 واحد تولیدی تعطیل شده در کشور وجود دارد.

مداحی ادامه داد: سونامی یارانه‌ها را باید هرچه سریع‌تر حذف کرد و اگر قرار است یارانه‌ای پرداخت شود تنها باید آن را به بخش تولید جهت فعال‌کردن واحدهای تولیدی واگذار کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا