گوناگون

دوازدهمين نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در اربيل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایشگاه با حضور 14 استان از جمهوري اسلامي ايران در قالب 17 گروه كالايي كه شامل مواد غذايي، صنايع ساختماني ، برق و الكترونيك و خدمات فني و مهندسي در اربیل عراق دایر است.

از ويژگي هاي اين نمايشگاه نسبت به سال هاي قبل حضور شركت هاي دانش بنيان و فن آوري هاي نوين در اين نمايشگاه است.

استاندار آذربایجان غربی در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: دولت تدبیر و امید اراده جدی بر توسعه مناسبات با کشورهای دنیا و بویژه با کشورهای همسایه دارد.

قربانعلی سعادت ادامه داد :40  کیلومتر نوار مرزی را صدام خراب کرده بود و هیچ روستایی نمانده بود پس از تشکیل اقلیم کردستان عراق و حاکمیت مردم به دست خودشان تمامی خرابی ها بازسازی شده است.

وی اربیل را شهری رو به رشد عنوان کرد و گفت: شکوفایی و تلاش در اربیل وجود دارد و ما خوشحال هستیم که همسایه ای با اراده و ثروتمند در کنارمان داریم.

سعادت عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران اراده جدی بر توسعه مناسبات با همسایه ها و دنیا دارد و این یک شعار نیست و حضور تولید کنندگان در این نمایشگاه شاهدی است بر این ادعا و امیدواریم در آینده نیز دوام پیدا کند .

وی به توسعه و تکمیل زیرساخت ها در این مناطق اشاره کرد و گفت : بخشی از موارد زیربنایی از جمله توسعه گمرکات در دو طرف حل شده و بخش دیگری در دست اجرا است و هردو طرف برای تکمیل جاده های ارتباطی تلاش می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد توافقات صورت گرفته در این دیدار ها اجرایی و در مراودات بعدی شاهد بروز مشکل نباشیم.

دليري نماينده معاونت علمي و فن آوري رياست جمهوري نيز گفت: تفاوت اين نمايشگاه با سال هاي گذشته اين است كه 70 شركت در قالب شركت هاي فن آوري هاي جديد و توانايي هاي مخترعان و شركت هاي دانش بنيان ايراني شركت كرده اند.

سركنسول جمهوري اسلامي ايران در اربيل با اشاره به حضور نيروهاي فني و مهندسي ايراني در اجراي پروژه هاي مختلف در عراق ، گفت : 30 هزار نيروي كار ماهر و نيمه ماهر ايراني در اقليم كردستان عراق مشغول به فعاليت هستند.

سید عظیم حسنی گفت: سال گذشته برای چيزي بالغ بر يك ميليون هشتصد و پنچاه هزار عراقي رواديد صادر كرده ايم كه 50 درصد آن مربوط به اقليم كردستان عراق است.

اسكندري مدير كل صنعت معدن و تجارت استان آذربايجان غربي نیز گفت: اين نمايشگاه نسبت به سال هاي قبل 20 درصد افزايش كمي داشته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا