گوناگون

بزرگترین پروژه صنعتی معدنی شمال غرب کشور در مشگین شهر کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنج شنبه در مراسم آغاز احداث این مجموعه استاندار اردبیل به ضرورت حضور سرمایه گذاران در استان تاکید کرد و گفت: پروژه هایی از این دست می توانند دستاوردهای عظیم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به دنبال داشته باشند.

مجید خدابخش تصریح کرد: در حال حاضر استان اردبیل از نبود صنایع مادر رنج می برد و به همین دلیل حضور و توسعه صنایع مادر می تواند به اشتغال، رونق اقتصادی، رونق فرهنگی و حل معضلات اجتماعی مدد رساند.

وی با بیان اینکه امید می رود این واحد تولیدی در آینده نزدیک اسپانسر یکی از تیم های ورزشی مشگین شهر باشد، اضافه کرد: علاوه بر این سرمایه گذار برای حضور در پروژه های اقتصادی دیگر اعلام آمادگی کرده است.

به گفته استاندار اردبیل مجتمع آهن و فولاد سبلان با سرمایه گذاری هزار و 500 میلیارد تومانی بدون بهره گیری از وام بانکی فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس شورای اداری استان بیان داشت: این مجتمع توان ایجاد اشتغال برای سه هزار و 500 نفر را دارا است.

وی در خصوص نیاز برقی این واحد تولیدی قول مساعد داد و تصریح کرد: برق 100 مگا واتی مورد نیاز این مجموعه تامین شده و در وضعیت فعلی نیز استان به همین میزان مازاد برق دارد.

سرمایه گذاران از پروژه ژئو ترمال دیدن کنند

خدابخش با تاکید به وجود استعدادهای شاخص و متنوع در شهرستان مشگین شهر ادامه داد: این شهرستان سالانه نزدیک به 80 درصد از محصولات باغی استان را تولید می کند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: پروژه های دیگری در این شهرستان تعریف شده است که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران و بخش خصوصی واقع شود.

وی یکی از این پروژه ها را طرح ایجاد مجموعه های بزرگ آبدرمانی از طریق ژئوترمال عنوان کرد و بیان داشت: 11 حلقه چاه هر یک به عمق سه هزار متر در مشگین شهر حفر شده و دمای آب در اعماق به 100 درجه سیلسیوس نیز می رسد.

خدابخش اضافه کرد: این قابلیت می تواند در ایجاد مجتمع های آبدرمانی، گرمایش خانه های مسکونی و دیگر مصارف کاربرد داشته باشد.

وی از سرمایه گذاران خواست از پروژه ژئوترمال این شهرستان دیدن کرده و نسبت به نحوه پیشبرد آن مشارکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا