گوناگون

بسیاری از استعدادها در مدارس خاموش مانده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در گذشته بیشتر قهرمانان ما از مدرسه شناسایی می‌شدند ولی امروز با کار و برنامه‌های غیرکارشناسی بسیاری از استعدادها در مدارس خاموش مانده است.

ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به کلوپ‌های ورزشی آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر تعطیل بود و این خاموشی باعث کاهش ورزشکاران سازمان یافته و به تبع آن بیمه ورزشی شده است.

وی با یادآوری اینکه ورزش مدارس نیز در سال‌های اخیر دچار مشکلاتی بوده است، اضافه کرد: در گذشته بیشتر قهرمانان ما از مدرسه شناسایی می‌شدند ولی امروز با کار و برنامه‌های غیرکارشناسی بسیاری از استعدادها در مدارس خاموش مانده است و از بین دانش آموزان نیز جذبی در حوزه ورزش صورت نگرفته است.

وی در ادامه به کم رنگ بودن ورزش بانوان در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ورزش بانوان در استان اردبیل تنها اسمی از خود دارد و طی سال‌های اخیر در این بخش فعالیت خاصی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل سرمایه گذاری در ورزش بانوان حتی از لحاظ مربعی گری هم تاکنون انجام نشده است، افزود: مسابقات آسیایی اینچئون ثابت کرد اگر برای 2018 اندونزی برنامه ریزی کنیم، بانوان می توانند برابر با آقایان مدال آوری داشته باشند اما محدودیت‌هایی از نظر فرهنگی و همچنین تجهیزات و کمبود اماکن ورزشی نیز در این راه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بانوان استان در دو رشته ورزشی در مسابقات کشوری حضور دارند، گفت: از شهریور ماه تمام بانوان را در سالن حجاب اردبیل متمرکز کردیم تا در فعالیت‌های خود با مشکل مواجه نشوند.

بهتاج اضافه کرد: در حال حاضر نیز قانون هیچ گونه اختیاری در زمینه اداره سالن‌های ورزشی به اداره کل نمی دهد و از این رو در واگذاری سالن‌ها به بانوان و دانش آموزان به طور اختصاصی با مشکل روبرو هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه 65 سمن در سال‌های گذشته در استان اردبیل مجوز فعالیت گرفته بودند، اضافه کرد: همه این ثمن‌ها در سال 1392 مجوز فعالیت شان باطل شده و هیچ یک نسبت به تمدید آن اقدام نکردند.

وی از فعالیت تنها چهار سازمان مردم نهاد ورزشی در سطح استان خبرداد و گفت: گرچه در مواردی نیز مبالغی به برخی سمن‌ها پرداخت شده بود اما در عمل برنامه‌ای برگزار نشده و سمن‌ها فعالیت چندانی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت دوباره سمن‌ها در سال گذشته نیز بیشتر بر پایه برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان بوده و طی شش ماه گذشته تنها سه سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان برنامه ارایه کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: هم اکنون چهار سمن مجوز فعالیت دارند، مدارک 12 سمن برای بررسی و تایید به وزارتخانه ارسال شده و هفت سمن نیز در مرحله تکمیل مدارک هستند.

وی در خصوص برنامه فرهنگی اجرا شده در این اداره خاطرنشان کرد: 300 برنامه در زمینه‌های فرهنگی طی شش ماه گذشته انجام شده و برای اولین بار به منظور برگزاری برنامه‌های مختلف در بخش جوانان از جمله به مناسبت هفته جوان و هفته ازدواج به شهرستان‌ها ابلاغ اعتبار صورت گرفت در حالی که پیشتر برگزاری چنین برنامه‌هایی فقط در مرکز استان متمرکز بود.

وی به برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: پیشتر این جلسات به مرکز استان محدود بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با یادآوری اینکه زمان روی کارآمدن حدود 90 درصد پروژه‌های عمرانی تعطیل بود، اضافه کرد: عملیات عمرانی استخر پارس آباد که از سال 1382 آغاز و سپس متوقف شده بود، پس از چهار سال از سر گرفته وعملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی در حوزه ورزش در شهرستان‌های خلخال، نمین، اردبیل، مشکین شهر، پارس آباد، بیله سوار و گرمی نیز از سر گرفته شده که طی امسال و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی از احداث خانه وزنه برداری، پیست اسکیت مسقف، زمین گلف در سطح این استان خبر داد.

بهتاج با اشاره به حضور ورزشکاران استان در بازی‌های پارا آسیایی، خاطرنشان کرد: در این بازی‌ها جلیل باقری جدی در رشته دو و میدانی، مجید فرزین در رشته وزنه برداری و حسن جعفری در رشته گلبال از استان اردبیل در تیم‌های ملی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا