گوناگون

بهره‌مندی4500 مددجو از خدمات مشاوره‌ اشتغال جهاددانشگاهی البرز

مدیر سازمان همیاری اشتغال شعبه جهاددانشگاهی واحد استان البرز از بهره‌مندی 4417 مددجوی تحت پوشش کمیته امداد از خدمات مشاوره‌ کارآفرینی جهاددانشگاهی به منظور توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار در استان خبر داد.

ابوالحسن قاسم‌ پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: مرکز مشاوره‌ جهاد دانشگاهی استان با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌ی اشتغال و کارآفرینی و به منظور تعیین مسیر شغلی افراد جویای کار استان البرز و جهت‌ دهی حضور فعال و موثر آنها در بازار کار راه‌اندازی شد.

وی افزود: برای بهره‌مندی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از مرکز مشاوره جهاد دانشگاهی استان، تفاهم‌نامه‌ای بین جهاد دانشگاهی و کمیته امداد در استان البرز منعقد شد و این افراد از سوی کمیته امداد به مرکز مشاوره معرفی شدند و خدمات مشاوره‌ای اشتغال و کارآفرینی به آنها ارائه گردید.

قاسم‌پور ادامه داد: مددجویان تحت پوشش در مناطق طالقان، هشتگرد، نظرآباد، کمالشهر، ماهدشت، رجایی شهر و فردیس با مرکزیت شهرستان کرج از خدمات مشاوره‌ای این مرکز بهره‌مند شدند.

وی خاطر نشان کرد: مشاوره و هدایت شغلی تعداد چهارهزار و 417 تن از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان از سوی سازمان همیاری اشتغال شعبه جهاد دانشگاهی البرز در راستای ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی خانوارها در قالب طرح‌های خوداشتغالی، مشاغل خانگی و توان‌افزایی صورت گرفت.

این مسئول یادآورشد: «اجرای انواع طرح‌های اشتغال و خودکفایی و تکمیل فرم‌های استعدادسنجی»، «تهیه و تدوین طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی»، «ثبت اطلاعات طرح‌های اشتغال و خودکفایی در سامانه مربوطه»، «پیگیری برای وصول تسهیلات طرح اشتغال و خودکفایی از بانک‌ها» و «توجیه وام‌گیرندگان در زمینه مصرف بهینه تسهیلات، اجرای به موقع طرح و بازپرداخت به موقع اقساط» از جمله خدمات مشاوره‌ای است که به مددجویان ارائه شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا