گوناگون

وقتی به آرزوی نداشته‌ی کودکان کار فکر می‌کنیم

2419428 506 سیما سگرچیان از اعضای ارشد موسسه‌ی پناه کودکان کار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پیرامون فعالیت‌های خود در این زمینه گفت: موسسه‌ی پناه کودکان کار NGO، از سال 91 شروع به کار کرده و کودکان بسیاری را تحت حمایت و پشتیبانی خود قرار داده است. این موسسه از طریق کمک‌های مردمی اداره می‌شود و هزینه‌ی خود را تأمین می‌کند. 

وی در ادامه گفت: شعار اصلی ما در این موسسه که برای تحقق یافتن آن تلاش می‌کنیم کاهش کار کودکان است. 

عمده فعالیت‌های صورت گرفته در این NGO ارتقاء سطح دانش و فرهنگ کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها می‌باشد. 

وی در ادامه اظهار داشت: ایجاد فضای مناسب برای کودکان از لحاظ بهداشتی، روحی و حقوقی و توانمند سازی این کودکان در رابطه با مشکلات زندگی و تقویت روحیه‌ی همکاری در آنها از جمله عواملی است که ما برای رسیدن کودکان به آن تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از شاخص‌ترین اقدامات در موسسه پناه کودکان کار کلاس‌های توانمند سازی مادران جهت استقبال به کار است. 

مادر این کلاس‌ها در تلاش هستیم که با آموزش مهارت‌های گوناگون به مادران این کودکان از جمله خیاطی، گلیم بافی، … آنها را تشویق به کار به جای کودکانشان کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: کودکان حمایت در این موسسه عمدتا به سرپرست هستند گروهی از همکاران ما که وظیفه‌ی تحقیقات میدانی را بر عهده دارند با حضور در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی شهر و گفتگو با کودکان کار آن را شناسایی و جذب موسسه می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی از تشکیل این موسسه فرهنگ سازی مناسب جهت شناخت بیشتر از این بچه‌ها و داشتن برخورد مناسب تر با این کودکان است. 

مردم باید تلاش کنند با این کودکان برخورد مناسب‌تری داشته باشند و حقوق انسانی این کودکان را که شامل شادی، بازی و آموزش است را به رسمیت بشناسند. شادی حق مسلم این کودکان بی گناه است که از آن‌ها گرفته شده و ما داریم این کمبودها را با تلاش خود و البته کمک‌های همیشگی مردم برای آنها جبران کنیم. 

انتهای پیام/

 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا