گوناگون

سنگین‌ترین سکوی پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد

به گزارش خبرنگار مهر، رسول فلاح نژاد بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای توسعه فاز 12 پارس جنوبی اظهار داشت: این فاز بزرگترین فاز پارس جنوبی است که نقش بسیار مهمی در تولید در این منطقه مشترک دارد.

وی افزود: گام‌های مهمی برای توسعه این فاز تا پیش از زمستان صورت گرفته است که امیدواریم در فصل سرما شاهد برداشت سه میلیارد فوت مکعب گاز از این فاز باشیم که با تلاش کارفرما و شرکت‌های پیمانکار این پروژه امیدواریم به هدف مورد نظر برسیم.

مجری طرح توسعه فاز ١٢ پارس جنوبی با اشاره به نصب سنگین‌ترین سکوی پارس جنوبی در فاز 12، ادامه داد: سکوی بخش cفاز 12 پارس جنوبی دارای سه هزار و 400 تن وزن است  که با تلاش های گسترده و عملیات فنی در خلیج فارس نصب شد.

IMG20075314

تولید روزانه سه میلیارد فوت معکب گاز در فاز 12 پارس جنوبی

وی با بیان اینکه همه مراحل طراحي و اجراي سکوی بخش c فاز 12 پارس جنوبی با تلاش شرکت‌های ایرانی صورت گرفته است، ادامه داد: این سکو در بین سکوهای غیرمسکونی، سنگین‌ترین سکو است.

فلاح نژاد با اشاره به قرار گرفتن سكوي توليدي دوم اين پروژه بر روی 10 حلقه چاه حفاری‌شده، تصریح کرد: فعالیت این سکو تولید روزانه 600 ميليون فوت مكعب گاز است که دارای بیش از 99 درصد پیشرفت است و 60 درصد از مراحل پيش راه اندازي اين سازه نيز در بخش خشكي انجام شده است.

وی همچنین از نصب يك سكوي اقماري با ظرفيت توليد 400 ميليون فوت مكعب در این بخش از میدان خبر داد و افزود: فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی روزانه سه میلیارد فوت معکب گاز تولید خواهد کرد.

فلاح‌نژاد خاطرنشان ساخت: سكوي سوم فاز 12 پارس جنوبي نیز در محل نصب قرار گرفته است و با تلاش تیم متخصص اجرایی تا پایان هفته و مناسب شدن شرایط اقلیمی نصب خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا