گوناگون

بهره مندی 700 نفر از سیل زدگان چهار استان از خدمات امدادی هلال احمر

پیرحسین کولیوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا آخرین روند خدمات رسانی امدادگران و نجات گران هلال احمر در امدادرسانی به سیل زدگان چهار استان یاد شده را تشریح کرد.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته چهار استان مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و سمنان در اثر وقوع سیلاب و آبگرفتگی منازل مسکونی و معابر دارای وضعیت اضطراری عمومی شدند که با تلاش امدادگران اعزامی به استان های یاد شده خدمات متنوع امدادی به درخواست کنندگان کمک اضطراری در چهار استان یاد شده ارائه شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مدت یاد شده 11 شهرستان کلاردشت، ساری، بهشهر، نکاء، سوادکواه، آبغلا، گرگان، سراب، سمنان، دامغان و شاهرود بر اثر وقوع سیلاب و آبگرفتگی دچار خساراتی شدند.

کولیوند توضیح داد: امدادگران اعزامی در شهرستان های یاد شده علاوه بر ارائه خدمات امداد و نجات به متاثرین از سیلاب و آبگرفتگی 24 ساعت گذشته روستاییان 13 روستای آسیب دیده و در محاصره سیلاب نیز امدادرسانی کردند.

وی اضافه کرد: در مدت یاد شده 70 نفر از سیل زدگان با برپایی چادرهای امدادی از سوی نیروهای امدادرسان از خدمات اسکان اضطراری و موقت بهره مند شدند و نیروهای امدادرسان توانستند با استفاده از 29 دستگاه موتورپمپ ، سیلاب ورودی به 140 منزل مسکونی را از این منازل خارج کنند.

این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر گفت: خدمات رسانی امدادی توسط 50 گروه امداد ونجات در سیلاب هلال احمر متشکل از 200 امدادگر آماده انجام شده است.

وی از عموم هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت با شماره 112 مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

اجتمام(4)**7029**م.ب**1588

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا