گوناگون

بوسه می زنیم بر دستان پینه بسته اتان

81147986 5666888

به گزارش ایرنا، در جوامع جهان سومی معمولا بیشتر به کامپیوترهای اقتصاد کشور توجه می شود اما غافل از اینکه ایده هوشمندانه را بازوان توانا می بایست به جریان بیندازند، بچرخانند و مسیر رشد را طی کنند اما از آنجا که در این کشورها به قشر کارگر اهمیت در خور جایگاهشان داده نمی شود کارگران معمولا از نظر مهارت در پایین ترین سطح قرار می گیرند و همین موجب می شود که کلیت اراده در ید صاحب سرمایه باشد.

در جوامعی که کارفرما و تحکم کارفرما حاکم است قراردادهای کار را یک طرفه می کنند و کارگر ساده برای همین کار ساده به هیچ وجه مامن شغلی نخواهد داشت و تنها راه چاره برای حفظ شغل، قناعت به همه حداقل هاست و این مسائل و بسیاری مسائل دیگر چرخ محرک اقتصاد را پر از زاویه می کند تا آنجا که دیگر این گردی، دیگر گرد نیست و برای هر حرکت نیاز به بیشترین اتلاف انرژی است.

این همه ماجرا نیست چرا که ضعف در امنیت شغلی و اجتماعی کارگر نهایتا منجر به ناامنی سرمایه گذاری خود کارفرما می شود و محصول آن رشد منفی کیفیت در تولیدات داخلی است و در بازار رقابتی جهان امروز، جایی ندارد.

حاصل جمع شرایط فوق و مسائلی دیگر باعث عقب گرد تولید داخلی در مقابل محصولات چینی است، چون همین بی اعتمادی در کل آیتم های عرصه کار و کارگری و افزایش هزینه های تولید وعدم تطابق واقعی قیمتها با کیفیت محصولات، نهایتا مشتری را که آخرین حلقه این چرخه است به جنس وطنی بی میل می کند.

ارزش شمشیر در لبه برنده آن است، کارفرما امکانات مطلوب در اختیار مهندسین فن قرار می دهد و آن مهندسین بهترین شیوه پرداخت امکانات را به اجرا می گذارند تا در عرصه مدیریت جهادی لبه شمشر اقتصاد ایران که همان کارگرانند در هیاهوی بازار جهانی برنده ترین باشد.

در کشور ما بسیاری از نقاط ضعف کشورهای در حال توسعه به قوت تبدیل شده و همیشه جایگاه کارگر بسیار رفیع برآورد شده است و به جهت حساسیت شغل آنها، قانون کار به شکل حمایتی از کارگران تنظیم شده است، به علت جایگاه رفیع کارگر در عرصه اقتصاد روز 11 اردیبهشت به نام کارگر نامگذاری شده است و همه ساله این روز گرامی داشته می شود تا یادآوری شود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.

به گزارش ایرنا رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان قروه در همایش روز جهانی کارگر گفت: حماسه اقتصادی با عزم ملی و ارتقای فرهنگ کارآفرینی و تولید، توسط کارگران و کارفرمایان محقق می شود.

کورش شعبانی گفت: کارگران نقش ویژه ای در اجرایی شدن منویات رهبری در بخش های مختلف بویژه حماسه اقتصادی دارند.

وی کارفرمایان موفق را کارفرمایانی دانست که توجه ویژه ای به کارگر و خانواده آن و نیازهای روزمره آن دارند و آموزش بدو خدمت و حین خدمت را به صورت مستمر در دستور کار قرار می دهند و به افزایش کمی و کیفی تولید در گروه آموزش و ارتقای جایگاه کارگران توجه دارد.

شعبانی افزود: همیشه باید این شعر که «برو کار می کن، مگو چیست کار» را مد نظر قرار داد و فرهنگ کار کردن را به فرزندان خود آموزش دهیم.

به گفته این مسوول، کارگران باید بر حساسیت جایگاه خود آگاه باشند و با ایمان قوی در راستای پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف اقتصادی و تولیدی تلاش کنند.

شعبانی در پایان افزود: اشتغال دغدغه حیاتی هر خانواده و به نوعی هر جوان ایرانی است و یکی از چالش های بزرگ در اقتصاد کشور بحث اشتغال است که امروزه تأ مین زندگی کارگر، توجه به رفاه کارگر، امنیت روانی و آتیه کارگر از مشکلات این حوزه است.ک/4

7345/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا