گوناگون

رییس شورای اسلامی مشهد: رسانه توانمند فضای کارشناسی را جایگزین فضای التهاب در جامعه می کند

81147987 5666889

محمدکمال سرویها جمعه شب در نشست صمیمی با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه اطلاع رسانی باید صادقانه و شفاف باشد و موضوعات دارای اهمیت در دستور کار رسانه ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسوولین است، افزود: رسانه باید عموم مردم و نخبگان را در حل مسایل شهری درگیر و دخیل سازد.

سرویها با تاکید بر اینکه با هم اندیشی راه حلهای کارشناسانه تری ارایه می شود، بیان کرد: همواره رسانه با ورود به موضوعات و معضلات مختلف شهری و حساس سازی مردم و مدیران نقش مهمی در ساماندهی مشکلات داشته است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری نقد منصفانه و عالمانه رسانه ها در حل مشکلات جامعه، افزود: نقد و نظارت باید توام با انصاف و به دور از تخریب باشد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به برخی معضلات موجود در پایتخت معنوی کشور ،گفت: ایجاد و توسعه منابع درآمد پایدار در شهرداری مشهد یکی از این مشکلات است که علیرغم تصویب مصوبه در این خصوص در سال 87 در شورای شهر مشهد، هیچ اقدامی تا کنون در راستای تحقق این مهم در شهرداری صورت نپذیرفته است.

سرویها کیفیت مقوله زیارت و افزایش ماندگار زائر در مشهد، ارتباط مباحث اسلامی با سبک زندگی، عدم تحقق مدیریت واحد و هماهنگ شهری و افزایش روند حاشیه نشینی را از دیگر معضلات شهر مشهد عنوان کرد و گفت: حدود 30 درصد جمعیت مشهد حاشیه نشین هستند که این میزان بیش از دو برابر سایر کلانشهرهای کشور است.

وی با تاکید بر اجرای مولفه های شهر اسلامی در مشهد، افزود: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص معماری ایرانی اسلامی، تا کنون حتی یک منشور شفاف در این زمینه در سازمان نظام مهندسی، شورای شهر و شهرداری مشهد وجود ندارد.

سرویها در ادامه با اشاره به مشکل ترافیک و حمل و نقل عمومی در مشهد، گفت: علیرغم تخصیص بودجه مورد نیاز ، این معضل روز به روز در شهر پیچیده تر می شود.

وی اظهار داشت: اگر بودجه حمل و نقل و ترافیک در مسیر مطالعات قرار بگیرند از هدر رفت سرمایه پیشگیری و ترافیک شهر روان می شود.

سرویها با بیان اینکه سلامت اداری نیز از مقولاتی است که در شهرداری و مدیریت شهری باید به آن توجه شود ، اظهار داشت: باید با استقرار سیستمی پویا در شهرداری از وقوع هرگونه تخلف جلوگیری کرد.

در ادامه این نشست رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی نیز از برگزاری میز گردهای تخصصی در مورد مسائل و مشکلات شهری استقبال کرد و آمادگی این رسانه را برای ورود به این مبحث اعلام کرد.

احمد خدادادی گفت : رسانه های استان باید یک جانبه گرایی و تفرق را کنار گذاشته و از طریق همگرایی و رفاقت و استفاده های از ظرفیت ها و هم اندیشی به حل مشکلات زائرین و مجاورین امام رضا(ع) کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه همگرایی در بین بخشهای مختلف جامعه از جمله رسانه های باید حاکم شود، افزود: مشکلات پایتخت معنوی ایران جز با همگرایی و همدلی قابل حل نیست.

وی در مورد راههای وصول درآمد پایدار در شهرداری های کلانشهرها، گفت: متاسفانه اکنون در شهری مانند مشهد با هدف درآمد، تراکم فروشی و تخلفات آشکار رواج یافته و این روند حالت عادی به خود گرفته است.

وی اظهارداشت: این در شان شهری مانند مشهد نیست که نزدیک به یک میلیون نفر حاشیه نشین داشته باشد و همه نظاره گر آن باشند.

نشست صمیمی اعضای شورای شهر مشهد و اصحاب رسانه در تالار کوهسنگی مشهد برگزار شد/2

7505/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا