گوناگون

بیش از دو هزار کیلومتر راه در جنوب کرمان آسفالت شد

81230368 5811068

به گزارش ایرنا، محمد ساردویی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان که با حضور معاون وزیر و جمعی از مسوولان برگزار شد افزود: توسعه بزرگراه ها، ارتقای جاده های فرعی به اصلی و توسعه راه های روستایی از برنامه های پیش رو در این اداره کل است.

وی تصرح کرد: در زمینه رفع تصرف اراضی دولتی با قدرت و با همکاری دستگاه قضایی و امنیتی برخورد با متصرفان اراضی ملی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: به منظور توسعه خدمات سلامت ساخت بیمارستان ها ادامه دارد که بیمارستان منوجان تحویل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت شده است و بیمارستان های شهرستان های قلعه گنج و رودبار نیز بزودی به بهره برداری می رسند.

ساردویی بیان کرد: در بخش شهرسازی پیگیری طرح های تفصیلی شهرهای قلعه گنج و جیرفت باید به اتمام برسد و طرح های شهرهای رودبار، عنبرآباد و منوجان در دستور کار قرار دارد و برای تصویب طرح های تفصیلی شهرهای دوساری، نودژ، درب بهشت، فاریاب و جبالبارز اقدام شود.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی جنوب کرمان هم گفت: این اداره کل 145 نیروی اداری دارد که 110 نفر آنها استخدام رسمی و پیمانی هستند و همین تعداد نیز دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشند.

محمدمهدی بلوردی افزود: دو اداره راه و ترابری در منطقه به هشت اداره راه و شهرسازی رسیده است.

وی گفت: از 36 کارخانه آسفالت در استان کرمان یک کارخانه آسفالت با عمر بیش از 40 سال در جنوب کرمان وجود داشت و امروز 15 کارخانه آسفالت و تاسیسات شن و ماسه در جنوب کرمان وجود دارد که شهرداری ها، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی می توانند از آنها استفاده کنند.

وی بیان کرد: 120 کیلومتر بزرگراه در منطقه داریم که رقم نسبتا خوبی است هرچند کار زیادی باقی مانده است.

بلوردی، گفت: بیش از 510 کیلومتر راه اصلی و فرعی احداث شده است و در حوزه راه روستایی نیز یکهزار و 250 کیلومتر راه ساخته شد و دو سال پیاپی رتبه دوم ساخت راه روستایی در کشور را کسب کردیم.

وی بیان کرد: سال گذشته رتبه نخست کاهش تصادفات راه روستایی و رتبه چهارم فوتی را در کشور داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن حدود شش هزار و 400 مسکن مهر تعاونی داریم که سه هزار و 800 واحد تحویل شده است.

بلوردی گفت: در حوزه املاک و زمین نیز یکهزار و 800 هکتار زمین سال گذشته با حکم قضایی آزاد شد.ک/2

7444/8154

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا