گوناگون

بیش از5 هزار داوطلب گنبدی در آزمون سراسری شرکت می کنند

81207473 5771540

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈحسین گلچینیˈ روز پنجشنبه درجلسه هماهنگی برگزاری آزمون سراسری امسال دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دراین شهرستان، گفت: از این تعداد داوطلب 3 هزار و 311 نفر خانم و بقیه مرد هستند.

وی افزود: آزمون سراسری امسال در 5 رشته ˈریاضی، هنر، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان خارجهˈ در 4 حوزه شامل دانشگاه های گنبدکاووس، پیام نور، آزاد اسلامی و دانشکده فنی کوثرˈ در این شهرستان برگزار خواهد شد.

دکتر گلچینی با بیان اینکه آزمون امسال طی روزهای 7 و 6 ، 5 تیرماه ( پنجشنبه، جمعه و شنبه) برگزار خواهد شد، اضافه کرد: بیشترین داوطلب در این آزمون مربوط به گروه علوم تجربی با مجموع 3 هزارو 89 نفر و کمترین داوطلب به گروه هنر با 13 نفر اختصاص دارد.

وی تعداد داوطلبان گروه علوم انسانی را یکهزارو 57 نفر، تعداد داوطلبان گروه ریاضی را 678 نفر و تعداد داوطلبان گروه زبان خارجه را 573 نفر اعلام کرد و گفت: آزمون گروه ریاضی و هنر به ترتیب صبح و عصر پنج شنبه 5 تیرماه در دانشگاه گنبدکاووس برگزار می شود.

رییس دانشگاه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: آزمون گروه علوم تجربی صبح جمعه 6 تیرماه در 4 حوزه دانشگاه گنبدکاووس، پیام نور، آزاد اسلامی و دانشکده فنی کوثر برگزار خواهد شد ضمن اینکه آزمون گروه زبان خارجه نیز عصر جمعه دردانشگاه گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

دکتر گلچینی با تاکید برضرورت همکاری برخی ادارات و نهادهای خدماتی چونˈشهرداری ، انتظامی، برق، آب و اورژانسˈ برای برگزاری مطلوب آزمون سراسری امسال، گفت: آزمون گروه علوم انسانی نیز صبح شنبه 7 تیرماه در محل دانشگاه گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه بااشاره به اهمیت و حساسیت آزمون سراسری برای خانواده ها و دانش آموزان، گفت: باید با بسیج همه امکانات، فضایی مناسب و آرام را برای داوطلبان مهیا نمود.

ˈعلی علیاریˈ افزود: حاصل 12 سال تحصیل دانش آموزان دراین آزمون و راهیابی آنان به مراکز اموزش عالی به ثمر می نشیند لذا این آزمون برای خانواده ها و دانش آموزان اهمیت دارد.

در این جلسه مدیران ادارات برق، آب و فاضلاب شهری، شبکه بهداشت و درمان و نمایندگان شهرداری و انتظامی نیز آمادگی خود برای همکاری با متولیان برگزاری آزمون سراسری اعلام کردند.

شهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/7479/622/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا