گوناگون

بیماران دیابتی قهوه تلخ بنوشند

معمولا به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا آنهایی که زمینه ابتلا به این بیماری را دارند، توصیه می‌شود که قهوه را در رژیم روزانه خود جای دهند. اما چرا؟

دکتر پیام فرحبخش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پاسخ به این سوال گفت: «محققان آمریکایی با تحقیقی که روی بیش از 193 هزار فرد مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که شانس ابتلا به دیابت در آن گروه از افرادی که روزی 7-6 فنجان کوچک قهوه تلخ می‌نوشند، حدود 35 درصد، کمتر از سایرین است. ضمن اینکه شانس ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که عادت به نوشیدن 6-4 فنجان قهوه در طول روز داشتند هم حدود 28 درصد کمتر از دیگران بود».

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی افزود: «محققان استرالیایی هم اعلام کردند که حتی نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز هم می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت را تا 7 درصد کم کند. آنها تاکید کردند که از این نظر، تفاوتی بین قهوه‌های کافئین‌دار و بدون کافئین وجود ندارد».

وی تاکید کرد که پژوهشگران معتقدند که آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، منیزیم و کروم موجود در قهوه، به بدن کمک می‌کنند تا بهتر بتواند از هورمون انسولین استفاده و سطح قند خون خود را تنظیم بکند. «معمولا بدن بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، به علت مقاومت به انسولین توانایی خوبی در استفاده از انسولین ترشح‌شده ندارد و ازاین رو، مصرف روزانه قهوه به این گروه از بیماران، توصیه می‌شود».

منبع: salamaneh.com!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا