گوناگون

بیماران قبل از روزه داری با پزشک معالج خود مشورت کنند

81221313 5795717

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈ محمد آزادبختˈ عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزه داری و چگونگی مصرف داروها یکی از دغدغه های بیماران در ماه مبارک رمضان است افزود: فرد مبتلا به بیماری که مجبور به مصرف دارو در این ماه می باشد، قبل از هر چیز با پزشک معالج خود باید مشورت کند.

وی با بیان اینکه اثربخشی بسیاری از داروها، ارتباط مستقیمی با مصرف به موقع آنها در زمان معین دارد گفت: بیماران هیچ گاه نباید بدون مشورت با داروساز یا پزشک معالج خود، اقدام به قطع دارو، تغییر یا کاهش دوز مصرفی و یا تغییر زمان مصرف کنند.

وی دوران بارداری، شیردهی و برخی از بیماری ها مانند دیابت، فشارخون، بیماری های قلبی و عروقی، چربی خون، روده تحریک پذیر، یبوست، زخم های سیستم گوارشی (معده و اثنی عشر)، اختلالات کلیوی، بیماری های اعصاب و روان و آسم را از شرایطی دانست که فرد باید با پزشک معالج خود در مورد اقدام به روزه داری و هم چنین نحوه مصرف داروها، مشورت کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: رعایت نکردن این اصول می تواند منجر به عدم کارآیی دارو، عدم دستیابی به اثرات درمانی، بروز اثرات جانبی و تشدید بیماری شود.

دکتر آزادبخت افزود: مصرف بسیاری از داروها را می توان پس از مشورت با پزشک به زمان سحری یا افطار منتقل کرد.

وی در پایان گفت:مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با شماره تلفن 1490 پاسخگوی سوالات دارویی و مسمومیت می باشد.ک/3

7330/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا