گوناگون

تابلوهای ایمنی جاده‌های گیلان کمتر دیده می‌شوند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان گفت: تابلوهای نصب شده برخی واحدهای صنفی برای تبلیغات خود در راههای اصلی موجب می‌شود که تابلوهای ایمنی کمتر دیده شوند، که این امر یکی از دستاوردهای مهم تعدد این تابلوهای آزاردهنده، افزایش تصادفات در جاده‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، مهندس ناصر آل محمدی در بازدید از خبرگزاری ایسنا و ایکنا گیلان گفت: ارتقای ایمنی راههای استان از اولویت‌های کاری جاده های استان است. ارتقای ایمنی فقط افزایش خط کشی‌ها و علائم رانندگی نیست و ابعاد مختلف دارد و از جمله آنها ارتقای کار فرهنگی برای مردم است که اگر چه زمان بر و هزینه بر است اما کاری است که اصرار بر آن نتایج مثبتی را نصیب استان خواهد کرد تا آمار تلفات کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در 4 ماهه اول سالجاری دستگاههای تردد شمار در جاده‌ها، تردد 75 میلیون خودرو را در گیلان ثبت کردند، خاطرنشان کرد: در 4 روز تعطیلات عید فطر ورود 6 میلیون دستگاه خودرو به گیلان ثبت شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان گفت: یکی از عوامل مهم افزایش تصادفات، رعایت نشدن فرهنگ ترافیکی و توجه راننده به فاصله قانونی با خودروی جلو است و به همین دلیل برای کاهش تصادفات استان تصمیم گرفتیم تا سرعت خودروها را در راه‌ها 15 کیلومتر کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان از داشتن راه‌های تخصصی محروم است، افزود: عبور انواع ماشین آلات کشاورزی و داشتن عملکردهای محلی و ترانزیت خارجی در راه‌های مشترک موجب کاهش ارتقای ایمنی می‌شود.

آل محمدی یادآور شد: 9 هزار و 835 نفر در ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان مشغول فعالیت هستند که3155 دستگاه در بخش مسافر و 6680 دستگاه در بخش حمل و نقل کالا فعالیت دارند. فرسودگی ناوگان از جمله مشکلات حمل و نقل استان به شمار می رود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان گیلان گفت: 14 هزار نفر راننده در بخش حمل و نقل عمومی استان گیلان مشغول فعالیت هستند که 9000 نفر در بخش حمل کالا فعال هستند. 5000 نفر راننده نیز در بخش مسافری به مردم خدمات رسانی می‌کنند. بخش حمل و نقل به طور مستقیم با جان و مال مردم سر و کار دارد و به همین دلیل باید یارانه‌ها را هدفمند، در جهت کمک به حمل و نقل استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: فرسودگی در بخش مینی بوسرانی استان وضعیت بدتری نسبت به دیگر خودروها دارد. پایین بودن نرخ کرایه از دیگر دلایلی است که موجب شده تا رانندگان این مینی بوس‌ها برای نوسازی خودروهای خود اقدام نکنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان تصریح کرد: 40 درصد تلفات جاده‌ای را عابرین و موتورسوران تشکیل می‌دهند به همین منظور اداره کل، هر ساله در 20 روستای شهرستانهای مختلف، آموزش‌های مختلفی را برای روستاییان ازائه می‌کند تا این آمار کاهش یابد.

وی گفت: با وجود همه مشکلات موفق شده‌ایم تا هر ساله آمار تلفات را 5 درصد کاهش دهیم اما تلاش بیشتر رسانه ها می‌تواند در کاهش تلفات جاده‌ای استان بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا