گوناگون

تاکید آیت الله نوری همدانی بر حمایت از مردم عراق

384953 377حضرت آیت الله حسین نوری همدانی گفت: روحانیون در قبال نفوذ سیاست و فرهنگ دشمنان به ممالک اسلامی مسوولیت دارند.

به گزارش ایرنا، وی عصر روز جمعه در جمع علما و روحانیت آذربایجان شرقی در تبریز با بیان ویژگی های یک روحانی، اظهار کرد: دشمن با تمام تجهیزات برای کوبیدن مقاومت وارد میدان شده و علما در این میان وظیفه دارند اقدامات دشمنان را محکوم و مردم را روشن سازند.

حضرت آیت الله نوری همدانی به حضور گروهک های تکفیری و داعش در عراق اشاره کرد و گفت: خطر بزرگی متوجه عراق است و ما باید پشتیبانی خود را از مردم مظلوم عراق اعلام و روحانیون در این برهه از زمان وظیفه سنگینی دارند.

وی همچنین با توصیف آداب کسب علم در میان روحانیون افزود: اخلاص، همت بلند و آشنایی با ادبیات صرف و نحو سه مقوله ای است که یک روحانی برای طلب علم باید از آن ها برخوردار باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین بر حضور تاثیرگذار روحانیت در جامعه تاکید کرد و گفت: برخورداری علم توام با اخلاق و مبارزه با ظالم و دفاع از حقوق مظلوم باید از نکات بارز یک روحانی بوده و همواره با مردم و در کنار مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار گفت: روحانیت در متون دینی از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردارند و جایگاه آن ها از عابدین و شهدا نیز افضل است.

آیت الله محسن مجتهد شبستری افزود: روحانیون باید عالم و باتقوا باشند و در مقابل مسایلی همچون تهاجم فرهنگی دشمن با برخورداری از دانش روز شبهاتی را که دشمن ایجاد کرده رفع کنند.

وی با توصیه روحانیون به تحصیل علم و مطالعه، اظهار کرد: روحانیون با تحصیل خوب و تهذیب نفس می توانند با قدرت بیشتر وارد میدان نبرد با دسیسه های دشمن شوند.

امام جمعه تبریز همچنین از مراجع و علمای قم درخواست کرد از تمرکز روحانیون در این شهر جلوگیری کنند تا با حضور آنها در سراسر کشور، در شرایط حساس فعلی به تبلیغ اسلام و ارزش های انقلاب بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین گزارشی از وضعیت حوزه های علمیه استان ارایه کرد و گفت: هم اکنون سه هزار روحانی در استان در امر امامت و خطابت فعال هستند که از این تعداد 800 نفر در تبریز حضور دارند.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: سه هزار نفر طلاب نیز در حوزه های علمیه استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد یک هزار و 500 نفر در حوزه های تبریز و بقیه در سایر نقاط استان حضور دارند.

وی همچنین به حضور 100 طلبه از جمهوری آذربایجان در حوزه های علمیه استان اشاره کرد و گفت: به احتمال زیاد تعدادی نیز از ترکیه برای تحصیل علوم دینی در حوزه های استان پذیرفته می شوند.

در پایان این دیدار، مراسم عمامه گذاری 27 طلبه حوزه های علمیه استان با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دیدار با علما و ائمه جمعه و دیدارهای مردمی از جمله برنامه های سفر شش روزه حضرت آیت الله نوری همدانی به تبریز است.

دیدار با خانواده شهدا، جانباران، نیروهای نظامی و انتظامی در محل سپاه عاشورا در 24 خرداد و عصر همان روز دیدار با فرهنگیان، دانشجویان و نخبگان آذربایجان شرقی در سالن همایش های مصلای تبریز، دیداربا مسوولان استان در دفتر بیت نماینده ولی فقیه در استان روز 25 خرداد و سفر شهرستانی حضرت آیت نوری همدانی 26 خرداد از دیگر برنامه های وی در استان خواهد بود.

شرکت در کنگره ˈشیخ سلار دیلیمیˈ در 27 خرداد آخرین برنامه حضرت آیت الله نوری همدانی در شش روز سفر به آذربایجان شرقی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا