گوناگون

تجارت و ترانزیت کالا از سواحل مکران روند رو به رشدی دارد

81185464 5733122

ˈحامدعلی مبارکیˈ افزود: طی 70 روز نخست امسال میزان عملکرد تجاری منطقه آزاد چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به صورت کلی رشد سه برابری و در بخش تجاری رشد بیش از 5 برابری و در بخش صادرات نیز رشد چشمگیری داشت که این روند نویدبخش شرایط بهتر است.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از منطقه آزاد چابهار وی افزود: همچنین با شرایط مطلوب ایجاد شده در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری شاهد رشد حضور صاحبان سرمایه داخلی و خارجی جهت فعالیت در منطقه آزاد چابهار هستیم.

وی ابراز داشت: مدیریت منطقه آزاد در دولت یازدهم برای جذب سرمایه گذاری و استفاده از بندر چابهار به عنوان بندر بین المللی در راستای توسعه محور شرق و افزایش تبادلات اقتصادی بین کشورهای همسایه برنامه ریزی های مختلفی در دست اجرا دارد بطوریکه فعالیت 40 شرکت جدید در منطقه ثبت رسمی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با سیاست های دولت تدبیر و امید در جذب سرمایه گذاری و همت و هم افزایی همکاران منطقه آزاد شاهد رشد و رونق بندر چابهار در بخش های مختلف باشیم.

سواحل دریای عمان به طول 400 کیلومتر از بندر گواتر در جنوب شرقی ترین نقطه ایران تا بندر جاسک در دهانه ورودی به تنگه هرمز به عنوان ابزاری برای اجرایی شدن پتانسیل های تولید و صادرات منابع معدنی کشور نقش اساسی ایفا کرده و یک منطقه پشتیبانی ویژه برای کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.

1744/2729

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا