گوناگون

تحریف واقعیت‌های تاریخی خیانت به انقلاب و نسل‌های آینده است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه شاعران باید مراقب باشند تا در اشعارشان واقعیت‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تحریف نشود، گفت: تحریف واقعیت‌های تاریخی خیانت به انقلاب و نسل‌های آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی گیلان، دکتر «مهدی فیض» در اختتامیه‌ی جشنواره شعر نور که با رویکرد نقد ادبیات انقلاب اسلامی توسط جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد، با بیان اینکه خداوند در سوره‌ی شعراء به مقوله‌ی شعر و شاعری اشاره دارد، اظهار کرد: این سوره به علت ستایش از شاعران مؤمن و مذمّت شاعران بیهوده‌گوی، که در چهار آیه آخر آن آمده «شعراء» نامیده شده است.

وی ایمان و عمل را 2 ویژگی مهم شاعرانی متعهد دانست و گفت: یاد خداست که انسان‌ها را در جلوگیری از باطل یاری می‌دهد.

فیض با اشاره به ضرورت‌های برگزاری این جشنواره یادآور شد: ارتقای نگاه فرهنگی با محوریت و موضوعات ارزشمند در فضای دانشگاه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه شعر و شاعری فرصت بزرگی است که با احساسات و عواطف مردم در ارتباط است،‌ افزود: البته در این عرصه باید مراقب آسیب‌ها و آفت‌هایی که ممکن است ما را تهدید کند، باشیم.

فیض با بیان اینکه شاعران باید مراقب باشند تا در اشعارشان واقعیت‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تحریف نشود، گفت: تحریف واقعیت‌های تاریخی خیانت به انقلاب و نسل‌های آینده است.

وی با بیان اینکه اشعار شاعران باید با نگاه قرآنی سروده شود، ادامه داد: اگر اشعار با نگاه قرآنی عنوان شود امانت الهی محسوب می‌شود، از این‌رو شاعران این امانت را در هر جایی استفاده نمی‌کنند.

فیض با تأکید بر توجه جدی به واقعیت‌ها در ادبیات انقلاب اسلامی گفت: کسی حق ندارد تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را به نام جناح خود تحریف کند.

وی ادامه داد: هنر شاعری باید به حق مورد استفاده قرار گیرد و سهم همه‌ی کسانی که در به ثمر نشستن انقلاب نقش داشتند باید دیده شود.

فیض خاطرنشان کرد: کسی حق فیلتر کردن تاریخ را ندارد این موضوع باید توسط افرادی که در این حوزه قلم می‌زنند، رعایت شود.

وی یکی از نکات مهم در رعایت اخلاق اسلامی را قضاوت درباره‌ی نیت افراد دانست و گفت: علت اینکه برخی را به نادرستی از تاریخ حذف می‌کنیم مربوط به عدم صحیح قضاوت درباره نیت افراد است.

براساس این گزارش، اختتامیه جشنواره‌ی شعر نور با حضور شاعران، دانشگاهیان و علاقه‌مندان به حوزه‌ی ادبیات انقلاب با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا