گوناگون

تدارك گسترده سيما براي رمضان 93

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، در اين جلسه جدول پخش شبكه مجازي تلاوت به گونه اي تنظيم شد كه در هر ساعت از روز يكي از شبكه هاي سيما، تلاوت، جمع خواني قرآن و تلاوت هاي نوجوانان را از شهر تهران و نيز شهرهاي ديگر كشور پخش خواهند كرد.

سخنراني بيش از 150 تن از مراجع، روحانيون و كارشناسان ديني در شبكه هاي سيما، به گونه اي كه تداخل سخنراني همزمان در چند شبكه را شاهد نباشيم، از ديگر مصوبات اين جلسه بود.

در اين جلسه  با حضور معاون سيما، مقرر شد شبكه هاي يك ، قرآن و جام جم ويژه برنامه افطار داشته باشند و ساير شبكه ها برنامه هاي اجتماعي ديگري با حال و هواي ماه مبارك تدارك بينند. برنامه ماه عسل از شبكه سه و پوشش جشن هاي قرآني هاي رمضان در شبكه تهران از جمله برنامه‌هاي اجتماعي ويژه اين ايام معرفي شدند.

معاون سيما در اين جلسه ضمن قدرداني از تلاش هاي مديران و برنامه سازان معارفي در شبكه هاي سيما، به نام‌گذاري امسال به عنوان سال قرآن و معارف در سيما اشاره كرد و از آن‌ها خواست هر شبكه، شوراي راهبردي با حضور استادان و صاحب نظران معارفي دانشگاه و حوزه كه مسلط به امور رسانه باشند تشكيل دهد تا نسبت به تهيه پيام هاي قرآني و معارفي و جانمايي آن‌ها در همه ساختارهاي برنامه سازي اقدام شود .
 
وي افزود : راهكارها و تذكرات و نظارت راهبردي اين شوراها بايد قطب نماي حركت شبكه هاي سيما بر محور انديشه ديني و معارفي باشد.

دكتر دارابي خطاب به مديران گروه هاي معارف شبكه هاي سيما تاكيد كرد از ساختارهاي تكراري و خنثي براي ساخت برنامه هاي معارفي پرهيز كنند و از قالب هاي متنوع و متفاوت برنامه سازي براي جلب نظر مخاطبان  استفاده كنند.
 
همچنين بدين منظور  مصوب شد؛ شبكه هاي يك، دو، سه و تهران هركدام دو مجموعه تلويزيوني و 5 تا 7 تله فيلم را با مشاركت گروه هاي معارف توليد كنند.

همچنين در خصوص مجموعه هاي تلويزيوني نوروزي شبكه هاي سيما نيز مديران گروه هاي معارف شبكه ها موظف شدند پيام هاي معارفي مناسب را به شكل كوتاه و جذاب براي جانمايي، در اين برنامه هاي نمايشي تهيه و در اختيار گروه هاي فيلم و سريال قرار دهند.

وي با اشاره به پخش بيش از 30 برنامه و پخش برنامه گفت‌وگو تنهايي با چهره‌هاي علمي، فرهنگي كشور در ماه مبارك رمضان، از مديران معارف سيما خواست؛ در زمان هاي افطار و سحر برنامه هاي كوتاه و جذابي تدارك ببينند كه فضاي روحاني و معنوي اين لحظات براي روزه داران شيرين تر كند و براي تحقق اين هدف از ساختارهاي متنوع و جذاب استفاده كنند.

دارابي، مناجات هاي كوتاه و پرشور و نيز ساخت مستندهاي فاخر معارفي و قرآني را از جمله اين قالب ها و مناسب براي توليد برنامه هاي معارفي دانست و با اشاره به اثرگذاري برنامه حديث سرو از مديران خواست توليد برنامه هايي از اين  دست را افزايش دهند.

وي همچنين اهتمام بر ساخت برنامه هايي براي آشنايي با قرآن كريم، نهج البلاغه احكام و صحيفه سجاديه در برنامه هاي معارفي سيما گفت: وجود مشكلات مالي، معاونت سيما تمام تلاش خود را به كار خواهد بست تا هيچ مشكلي براي ساخت برنامه هاي معارفي در سيما وجود نداشته باشد.

دكتر دارابي با اشاره به اينكه، پاسخ به شبهات ديني كار بسيار تخصصي و نيازمند پژوهش هاي مستند است گفت: پاسخ به شبهات بايد در شبكه ها داراي اتاق فكر مشترك با علماء حوزه، محدود شود تا به جاي پاسخ به شبهات، خداي ناكرده شبهه زايي نداشته باشيم.

معاون رئيس رسانه ملي در امور سيما ساخت برنامه هاي پاسخ به سوالات ديني را در همه شبكه ها ضروري دانست و گفت: در ايام مبارك رمضان بايد به احكام روزه  توجه شود و با دعوت كارشناسان به سوالات مخاطبان پاسخ داد.

بررسي ويژه برنامه هاي متنوع شبكه هاي سيما براي افطار و سحر و نيز سريال ها و تله فيلم هاي تدارك ديده شده براي اين ايام از ديگر موارد بررسي شده در اين جلسه بود.

انتهای پیام/ اس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا