گوناگون

تدوین اساس‌نامه جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور/ جشنواره ملی حجاب با 13 کمیته برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محسن دعائی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مشهد اظهار کرد: در جامعه اسلامی این حق ماست که مطالبه فرهنگ عفاف و حجاب را از اصلی ترین مطالبات بدانیم، زیرا عفت و حجاب حق و تکلیف انسان بوده و ما نیز مطالبه فرهنگ سازی و آموزه های آن را برخود واجب می‌دانیم.

وی گفت: تردیدی نیست که انسان حریمی برای خود قائل باشد و در صورتی که با مشکلی مواجه شود واکنش جدی نشان می‌دهد و بالاترین شاهد قرآنی هم آیه‌ای بوده که درباره حضرت آدم و حوا آمده است.

دبیرکل عفاف و حجاب کشور بیان کرد: خداوند متعال فرموده است ای فرزندان آدم، مبادا که شیطان شما را فریب دهد و به فتنه اندازد، همانطور که پدر و مادر شما را بیرون راند.

وی گفت: در سریره وجود انسان عفت و حیا دیده شده و البته هدف شیطان سوق دادن به بی حیایی و کندن لباس عفاف و حیا از تن  انسان بوده است.

وی عنوان کرد: ریشه عفاف در فطرت انسان تثبیت شده و هرکدام از غفلت هایمان سبب فاصله گرفتن و دوری از آن خواهد شد.

دبیرکل عفاف و حجاب کشور گفت: آموزه‌های قرآنی شفاف تاکید کرده که ای پیامبر به خانم‌های با ایمان دستور بده که عفت خود را حفظ کنند و چشمشان کارکرد عفیفانه داشته باشد و به نامحرم نگاه خیره نداشته باشند و پاکدامنی شان را حفظ کنند.

وی گفت: حجاب پوششی بوده که سر تا پای یک خانم را می‌پوشاند و به پیامبر اکرم(ص) هم توصیه شده که به خانم‌ها دستور حجاب کامل را بدهند.

دبیرکل عفاف و حجاب کشور تاکید کرد: حجاب کامل زنان و دختران ما را از آفت‌ها و بدی‌ها به دور می دارد و دستور عملیاتی قرآن برای ضمانت اجرای آن با طراحی دو نوع حجاب آمده که حجاب کامل نوع اول و نوع دوم پوشاندن تمامی قسمت‌های سر، گردن و سینه است و که نوع اول پسندیده تر است و قداست و حریم زن را حفظ می‌کند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت جبهه فرهنگی عفاف و حجاب از نیمه دوم سال گذشته گفت: در مدت ۹ ماه اخیر، اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و نخستین فعالیت، شناسایی فعالان عفاف و حجاب بود.

وی افزود: برای زدودن عفت و سست کردن حجاب نهادهای فرهنگی، سینماها، رسانه ملی و ادارات دولتی و خصوصی در حال فعالیت هستند و در فرصت‌های بعدی نیز این مهم را پیگیری می‌کنیم و باید نهادهای مسئول در پیشگاه خدا و مردم پاسخگو باشند.

دعائی با تاکید بر اینکه فرهنگ عفاف و حجاب فقط مربوط به یک هفته نیست افزود: در این هفته چه خروجی مثبتی داشتیم؛ این موارد را با رصد کامل پیگیریم و به فضل الهی با حرکت‌های مردمی و تلاش مؤسسات و انجمن‌های اسلامی این دغدغه‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به فرمایشات  مقام معظم رهبری در خصوص  عفاف و حجاب گفت: به برکت دستور ایشان مؤسسات فرهنگی در حال شبکه شدن هستند و جبهه فرهنگی عفاف کشور نیز اساسنامه اش تدوین شده است.

دعائی با اشاره به آغاز فعالیت جبهه فرهنگی عفاف و حجاب از نیمه دوم سال گذشته گفت: در مدت 9 ماه اخیر، اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و نخستین فعالیت، شناسایی فعالان عفاف و حجاب بود و 50 مرکز میثاق نامه خود را امضا کرده‌اند و در حال حاضر در حال بررسی 110 مرکز دیگر هستیم.

وی از راه ندازی بانک فعالان و محصولات تولیدی و موسسات و پرتال باظرفیت حجاب خبر داد و گفت: جشنواره ملی حجاب با 13 کمیته برگزار می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا