گوناگون

تسهیلات خوداشتغالی به تعاونی‌های زنان روستایی در قم اعطا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ظهیری پیش از ظهر شنبه در مراسم تجلیل از زنان موفق روستایی در تالار معصومیه فرمانداری قم اظهار داشت: مهم‌ترین جنبه فضیلت زنان مسئله مادری و پایه‌ای است که در کیان خانواده بر عهده زن قرار داده شده است.

وی ادامه داد: پرورش دادن نسلی که عهده‌دار بزرگ‌ترین مسئولیت‌ها در این سرزمین هستند، یکی از بزرگ‌ترین نقش‌هایی است که به عهده زنان گذاشته شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم زنان روستایی را قدر داننده فرصت‌ها دانست و افزود: بانوان روستایی ما هرگز فرصت‌ها را از دست نداده و همیشه از امکانات موجود بهترین استفاده را کرده‌اند.

وی با اشاره به کمبود آب در روستاهای قم اضافه کرد: این موضوع تغییر کاربری‌هایی در روستا به وجود آورده که در این زمینه بانوان پیش قدم بوده و در تغییر الگوی کشت و تغییر ابزارهای آبیاری گوی سبقت را از مردان ربودند.

ظهیری ادامه داد: مسئله صنایع دستی موضوع دیگری است که زنان روستایی بسیار به آن همت ورزیده و به اقتصاد خانواده و روستا کمک کرده‌اند.

وی گفت: تغییر شرایطی که در روستاها به وجود آمده نیاز دارد که زنان و مردان روستایی به مسائل تخصصی در کشاورزی اهمیت خاصی داده و در پرورش گونه‌های مقاوم به خشکی بکوشند.

افزایش تعداد زنان تحصیلکرده روستایی

مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به افزایش تعداد زنان تحصیل کرده روستایی اضافه کرد: برخی از این افراد در رشته‌های کشاورزی ، باغبانی و … تحصیل کرده‌اند که می‌توانند با استفاده از علم خود کشاورزی را به صورت علمی در روستاها پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی باید از اینگونه زنان و دختران حمایت کند ابراز داشت: این حمایت‌ها می‌تواند موجب احیای مناطق روستایی شده و الگوی مصرف آب در کشاورزی استان را اصلاح کند.

ظهیری با اشاره به وعده استانداری به تعاونی‌های بانوان استانی گفت: به کارآفرینان قول دادیم با تشکیل تعاونی بتوانند از حمایت‌های استانداری استفاده کنند. این همگرایی زمینه‌ای فراهم می‌کند که بتوانند وام‌های خوداشتغالی و وام‌های تولیدی دریافت کنند.

باید تولیدات روستایی را به نحو احسن عرضه کنیم

وی ادامه داد: اینکه بتوانیم تولیدات روستایی را به نحو احسن عرضه کنیم مسئله بسیار مهمی است که در این زمینه مسئولان باید همکاری داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به بانوان موفق استان قم در عرصه دامداری گفت: برخی از این عزیزان دامنه کارشان فراملی شده است و ثمر تمام این اقدامات به روستاهای استان بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی موجب شد تا نگاه به زن اصلاح شده و پذیرفته شد که زن در عرصه‌های اجتماعی به عنوان نیمی از جامعه حضور فعال داشته باشد.

ظهیری با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های کوثر در بخش‌ها گفت: در سال جاری این کانون‌ها با قوت بیشتر به کارهای خود در بخش‌ها خواهند پرداخت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا