گوناگون

تسهیل فضای کسب و کار در زنجان باعث ایجاد اشتغال پایدار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سیاری ظهر چهارشنبه در همایش استانی روز بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن افزود: از سال 84 تاکنون 73 درصد از واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی کشور تعطیل و راکد شدند. 

وی اظهار داشت: بیشترین تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی مربوط به دولت گذشته بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان گفت: متاسفانه بی توجهی به خصوص به حوزه صنعت باعث راکد شدن این حوزه شده است و امروز باید با برنامه ریزی های لازم این حوزه را دوباره تقویت کنیم.

سیاری تاکید کرد: راه‏ اندازی فضای کسب و کار تنها به صرف راه‎اندازی یک بنگاه نیست بلکه باید مجموعه قوانین پولی و بانکی، قوانین مالیاتی برای ادامه این فعالیت مهم مد نظر باشد.

وی افزود: واحدهای صنعتی همواره به فکر تولید محصولی برای فروش بیشتر و دستیابی به سودبیشتر هستند و دانشگاه ها باید برای پاسخ گویی به نیاز این بخش وارد عمل شوند بنابراین باید تعامل بین صنعت و دانشگاه روز به روز تقویت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ایرانیان در عرصه مهندسی معکوس توان بالایی دارند گفت: در این زمینه برای توانمندی برای تولید محصولات در عرصه های جهانی توجه کنیم.

سیاری افزود: بسیاری از قوانینی که با عنوان بهبود فضای کسب و کار برای تولید تصویب شده‌اند اجرایی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه عدم توجه دولت نهم و دهم به حوزه صنعت باعث راکد شدن  این حوزه شده که باید امروز دولت تدبیر و امید این حوزه را دوباره احیاء کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان یاد آورشد: تعامل دانشگاه با صنعت باعث توسعه حوزه صنعت شده و در ایجاد اشتغال پایدار در استان بسیار موثر خواهد بود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا