گوناگون

تشکیل شورای اجتماعی فرهنگی در آبادان / شش کمیته فعال سازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مولوی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اجتماعی فرهنگی شهرستان آبادان گفت: آئین نامه داخلی این شورا از سوی اداره کل امور اجتماعی استانداری تدوین و در اختیار فرمانداریها و به تبع آن اعضای این شورا قرار گرفته است.

وی افزود: تفاوت این آئین نامه با سایر آئین نامه ها آن است که کارگروه ها، ترکیب، وظایف، اهداف و نوع فعالیت های هر کارگروه مشخص شده است.

مولوی با بیان اینکه این جلسه در راستای شروع به کار شورا، تبیین کمیته های تخصصی و شرح مختصری از کارکرد گروه ها تشکیل شده است، اظهار کرد: کارگروه ها باید به طور ماهانه جلسات خود را برقرار کنند.

وی تصریح کرد: امید می رود تا با تعامل و هم افزایی سایر دستگاه ها بتوانیم ضمن پیگیری مستمر جلسات، مصوبات را نیز به انجام برسانیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان با اشاره به اینکه متاسفانه در فعالیتهای فرهنگی و برنامه های مناسبتی هماهنگی چندان مناسبی میان دستگاه های اجرایی وجود ندارد، یادآور شد: با توجه به وجود مشکل منابع مالی باید در نوع برنامه ها و نحوه اجرا هماهنگی بیشتری ایجاد شود.

مولوی ادامه داد: باید موضوعاتی همچون دریافت نظرات اساتید، تجزیه و تحلیل موضوعات از زوایای مختلف و اولویت بندی مسائل در کارگروه های شورای اجتماعی فرهنگی لحاظ شود.

وی با اشاره به تشکیل شش کمیته در این شورا از کمیته های کاهش آسیبهای اجتماعی (با ریاست بهزیستی)، ازدواج آسان، تحکیم خانواده و کاهش طلاق(اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی)، ارتقای نشاط اجتماعی(تربیت بدنی)، ارتقای امنیت اجتماعی(بسیج)، همبستگی و هویت اسلامی و ملی(سازمان تبلیغات اسلامی) و تقویت انضباط اجتماعی و قانون گرایی(نیروی انتظامی) به عنوان شش کمیته یاد شده نام برد.

مولوی با تاکید مستمر بر حضور روسای کمیته های شورای اجتماعی فرهنگی شهرستان در جلسات این شورا گفت: در برنامه ریزیها باید علاوه بر شهر، روستاها و بخشها را نیز مورد توجه قرار داد ضمن آنکه مسئله جنسیتی (توجه خاص به دختران) در اولویت بندیها و برنامه ریزیها لحاظ شود.

وی افزود: هنگامی که توسعه همه جانبه شکل گیرد نشاط اجتماعی بهتر رخ می دهد.

مولوی با قدردانی از تلاش مسئول اداره ورزش و جوانان آبادان در فعال سازی ستاد ساماندهی امور جوانان افزود: با فعال سازی این ستاد می تواند امیدواری زیادی در جهت برنامه ریزی در خصوص مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان با بهره گیری از نظرات کارشناسان و متخصصان امر داشت.

وی اظهار کرد: جلسات شورای اجتماعی و فرهنگی باید با جدیت پیگیری و دنبال شود، مطالباتی که در جلسات از اعضا صورت می گیرد نباید سبب قطع ارتباط میان دستگاه ها شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان تصریح کرد: کمیته ها تخصصی با استفاده از نظرات کارشناسان و کسانی که خود به نوعی درگیر مسائل هستند تشکیل، برنامه ریزی و پیگیری شوند.

مولوی تدوین برنامه های زمان بندی شده را در راستای اجرای مناسب اهداف شورا ضروری خواند و بر ارزیابی و نظارت بر حسن انجام کار و مشخص شدن نقاط ضعف و قوت امور تاکید کرد.

وی خطاب به اعضای شورای اجتماعی و فرهنگی شهرستان گفت: اعضایی که در جلسات حضور نمی یابند و یا پیگیری امور نیستند مراتب برای اطلاع و اقدام به مدیران کل آنان در استان گزارش می شود.
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا