گوناگون

تصمیم گیری در مورد شبکه های اجتماعی توسط شورایعالی فضای مجازی انجام می شود

81149327 5669302

محمود واعظی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص افزود: بر اساس دستور رییس جمهوری تصمیم گیری در مورد استفاده از شبکه های اجتماعی بر عهده شورایعالی فضای مجازی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بر اساس دستور رییس جمهوری کمیته های تخصصی شورایعالی فضای مجازی، کار بررسی شبکه های اجتماعی را که در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، بر عهده دارند.

واعظی با اشاره به تشکیل کمیته های تخصصی با شرکت نمایندگان دستگاه های ذیربط گفت: گزارش کمیته های تخصصی برای بررسی نهایی به شورایعالی فضای مجازی که با حضور روسای سه قوه تشکیل می شود، ارجاع خواهد شد.

گفتنی است پیشتر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فیلتر کردن واتس آپ گفته بود که ما بر این باور هستیم که هیچیک از شبکه های اجتماعی نباید به دلیل مسائل اقتصادی و تسهیلاتی که برای کاربران فراهم می کند، فیلتر شوند، مگر اینکه این شبکه ها مضرات دیگر و یا بحث مشکلات اخلاقی را به دنبال داشته باشند.

به گفته وی، بر اساس نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اینکه این شبکه ها می توانند تسهیلاتی در خدمت کاربران قرار دهند، امیدواریم در داخل کشور هم بتوان شبکه های مشابهی را طراحی کرد تا ارتباطات مردم سریعتر و راحت تر صورت بگیرد.

شورایعالی فضای مجازی اسفند 1390 به فرمان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب تشکیل شد.

ایشان در حکم تاسیس شورایعالی فضای مجازی فرمودند: گسترش فزاینده فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی به ویژه شبکه جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی اقتضا می کند که نقطه کانونی متمرکزی برای سیاست گذاری و تصمیم گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور به وجود آید.

سران سه قوه، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم و تحقیقات و فناوری، اطلاعات، فرمانده کل سپاه، فرمانده کل نیروی انتظامی، دادستان کل کشور و رییس صدا و سیما از جمله اعضای شورایعالی فضای مجازی هستند.

اقتصام**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا