گوناگون

تصویب کلیات طرح ایجاد نظام جامع ثبت های آماری ایران

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز آمار ایران، در این نشست که در محل معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و با حضور باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و رییس شورای عالی آمار، عادل آذر رییس مرکز آمار ایران و دبیر این شورا و همچنین دستگاه های اجرایی عضو این شورا برگزار شد، ابتدا کلیات طرح ایجاد نظام جامع ثبت های آماری ایران توسط نعمت اله رضایی معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران و رییس کمسیون تخصصی شورای عالی آمار و کاوه کیانی مشاور رییس مرکز آمار ایران ارائه شد.

این گزارش ادامه می دهد: در راستای طرح نظام جامع ثبت آماری موارد ذیل مورد تصویب شورا قرار گرفت:

مقرر شد مرکز آمار ایران طرح تفصیلی شامل برنامه عملیاتی، بودجه مورد نیاز و دستورالعمل تبادل داده با سطح دسترسی معین را با همکاری دستگاه های اجرایی ظرف مدت سه ماه تهیه و برای اجرا ابلاغ کند.

دستگاه های اجرایی موظفند داده ها و فراداده ها و اطلاعات مورد نیاز iranstars را در بازه های زمانی مورد نظر تعیین شده در طرح تفصیلی را در اختیار مرکز آمار ایران قرار دهند.

دستگا های اجرایی موظفند بهبود کیفیت یا ایجاد ثبت های اداری موردنیاز iranstars را در اولویت کاری خود قرار دهند. همچنین مسئولیت ارزیابی کیفیت این ثبت های اداری برعهده مرکز آمار ایران است.

مرکز آمار ایران موظف است شناسه های یکتای مورد نیاز برای پیوند ثبت های iranstars با یکدیگر را تعیین کند.

تمام دستگاه های اجرایی مکلفند در سیستم های خود که مرتبط با iranstars است، شماره ملی فرد(حقیقی، حقوقی)، کد پستی و سایر شناسه های یکتا را به عنوان اطلاعات ( فیلد های) اجباری تعریف کنند.

مرکز آمار ایران مکلف است گزارش دوره ای پیشرفت طرح iranstars را هر شش ماه به شورای عالی آمار و هرسال به هیات دولت ارایه نماید.

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور مکلف است هر ساله ردیف بودجه و اعتبار معینی را در بودجه سالانه مرکز آمار ایران و دستگاه های اجرایی مرتبط با iranstars با عنوان پیاده سازی نظام جامع ثبت های آماری ایران در نظر بگیرد. تخصیص این اعتبار به دستگاه های اجرایی، پس از تایید مرکز آمار ایران و توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور انجام می گیرد.

اقتصام(1)9123**1588

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا