گوناگون

تصویب 1300 میلیارد تومان اعتبار به سیستم های بهینه آبیاری/ اجرای 200 هزار هکتار آبیاری نوین در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین نمایشگاه ملی تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی عصر امروز با حضور سید رحیم سجادی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز معاون زراعت وزرات جهاد کشاورزی، کریمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و چند تن از مسئولان استانی در محل نمایشگاه های بین المللی استان البرز افتتاح شد.

در این نمایشگاه که تا 25 مهر ماه جاری ادامه خواهد داشت 120 غرفه شامل تولیدکنندگان سیستم ها و تجهیزات آبیاری  تحت فشار از انواع قطره ای، بارانی و تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی و انواع دنباله بندهای نویت کشاورزی شامل دستگاه های نوتیلج، تراکتورهای پیشرفته، بذرکارهای پنوماتیک و عرضه کنندگان انواع کود، سم و بذور اصلاح شده حضور دارند.

این نمایشگاه تنها نمایشگاه تخصصی در سیستم های آبیاری، بذور اصلاح شده و ماشین آلات کشاورزی در کشور است که با همکاری مستقیم معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و دفتر توسعه سامانه های نوین آبیاری برپا شده و یکی از مهمترین ویژگی های آن حضور شرکت های دارای مجوز و استاندارد از سوی دفتر توسعه سامانه های نوین آبیاری می باشد.

در هفتمین نمایشگاه ملی تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی شرکت هایی از 27 استان کشور و 12 کشور جهان به صورت مستقیم و یا نمایندگی های انحصاری آخرین تکنولوژی های روز خود در معرض دید عموم، کشاورزان و کارشناسان قرار داده اند.

تصویب 1300 میلیارد اعتبار برای سیستم های نوین آبیاری

سید رحیم سجادی معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از غرفه های این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به بحران آب در کشور و تاکید بر مصرف بهینه گفت: تمامی محصولات عرضه شده در این نمایشگاه در مصرف بهینه آب نقش موثری خواهند داشت و تولید کنندگان بر اساس فضایی که در اختیار آنها قرار گرفته به ارائه آخرین دستاوردهای خود پرداخته اند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های مهم در این نمایشگاه تاییدیه دفتر تخصصی معاونت آب و خاک بر تجهیزات ارائه شده است که عرضه آنها علاوه نشان دادن توان علمی کشور بر افزایش توان عملیاتی در مصرف بهینه آب موثر خواهد بود.

معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر ارزیابی روند برگزاری نمایشگاه و حمایت های دولت برای توسعه تجهیزات کشاورزی گفت: سال گذشته این نمایشگاه برگزار نشد و برپایی آن در سال جاری صرفا به دلیل حمایت های دولت و مجلس در بحث سیستم های آبیاری تحت فشار می باشد.

سجادی برپایی این نمایشگاه را نویدی بر آمادگی فضای اجرایی در کشور دانست و اظهار داشت: امید است برپایی نمایشگاه هایی از این دست به مصرف بهینه آب در کشور و بخش کشاورزی کمک کند.

وی در پایان از تصویب یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای سیستم های بهینه آبیاری خبر داد و گفت: خوشبختانه دو تخصیص نیز در این زمینه داده شده است و تا پایان سال جاری 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش آبیاری نوین قرار می گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا