گوناگون

تعدد خطوط هوایی ، نشان دهنده توسعه یافتگی نیست

81219954 5793435

به گزارش ایرنا هوشنگ عشایری، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: امروز درکشور ما حدود 15 خط هوایی فعال است اما هنوز برخی استان ها خواستار راه اندازی خط هوایی جدید هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: این در حالی که دراکثر کشورهای پیشرفته تنها دو یا سه خط هوایی فعالیت دارند که بهترین خدمات را هم به مسافران خود ارائه می دهند.

عشایری اظهار کرد: ما هم اگر به جای توسعه و افزایش تعداد خطوط هوایی به فکرادغام و تشکیل دو یا سه خط هوایی از مجموع تمام این خطوط فعال در کشور باشیم بسیار بهتر خواهد بود.

وی افزود: باید به جای افزایش خطوط هوایی ، تعداد صندلی ها و همچنین استفاده از هواپیماهایی با عمر کمتر را در دستور کار خود قراردهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای تامین مسکن مردم گفت: در دولت قبل، تمرکز تنها بر روی مسکن مهر بود اما در دولت تدبیر و امید برنامه های متفاوتی هم برای اتمام پروژه های مسکن مهر نیمه تمام و هم شروع ساخت واحدهای جدید در دستور کار قرار دارد.

عشایری افزود: از مجموع 120 هزار واحد مسکن مهر در نظر گرفته شده برای استان فارس، حدود 70 هزار واحد تحویل متقاضیان شده و 50 هزار واحد باقی مانده تا پایان امسال تحویل خواهد شد.

وی، آزادراه شیراز – اصفهان را شاخص ترین پروژه در دست اجرا در استان فارس دانست و گفت: با توجه به اهمیت و تاثیراین پروژه، هم مجموعه مدیریتی این استان و هم وزارت راه و شهرسازی رویکرد ویژه ای به این پروژه دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات و تنگناهای مالی، تلاش شده که اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه تامین شود تا روند اجرا متوقف نشود.

او اضافه کرد: هم اینک در تمام قطعات این پروژه 220 کیلومتری پیمانکار مشغول کار است و در صورتی که کار با همین روند ادامه پیدا کند تا پایان سال 95 یا اوایل سال 96 شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی، میانگین پیشرفت این پروژه را حدود 17 درصد بیان کرد و گفت: این پروژه، علاوه برافزایش ضریب امنیت سفر، فاصله بین شیراز تا اصفهان را 130 کیلومتر کاهش خواهد داد.

عشایری، دریافت 75 هزار تن قیر یارانه ای ظرف دو سال گذشته و همچنین کسب رتبه اول کشور در پرداخت مطالبات پیمانکاران طرف قرارداد با این اداره کل به مبلغ 850 میلیارد ریال را از جمله اقدامات مثبت انجام شده برشمرد.

وی، در مورد ارائه پیشنهاد تدوین طرحی برای ورود مهندسان به حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی و عمرانی به وزارت راه و شهرسازی گفت: امیدواریم که با همکاری و همراهی انجمن های مهندسی ، صنوف مختلف ، دانشگاهیان و مهندسان بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم.ک/2

678 /679

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا