گوناگون

حدود 10 درصد واحد های صنعتی و معدنی نمونه خراسان رضوی در گناباد فعالیت می کنند

81219960 5793443

محمد رضا رادفر یکشنبه در آستانه روز صعت و معدن در گفت و گو با ایرنا افزود: کارخانه بزرگ چینی تقدس با ظرفیت 9 هزار و 500 تن انواع ظروف چینی در سال و اشتغال یک هزار نفر بصورت مستقیم از فعال ترین واحد های نمونه خراسان رضوی است که در گناباد فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: کارخانه تولید شانه و ظروف مقوایی ˈشانه عقیقˈ ، کارخانه آجر نسوز و فراورد های قلیایی نسوز (دیرگذاز) از دیگر واحد های فعال نمونه گناباد در خراسان رضوی است که سالانه حدود 30 هزار تن تولیدات آنها برای مصارف داخلی و بازارهای کشورهای همجوار صادر می شود.

وی ادامه داد :در این دو واحد حدود 170 نفر بصورت مستقیم مشغول بکار می باشند و جز واحد های نمونه استانی به شمار می روند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در ادامه گفت: بیش از 160 واحد صنعتی در این شهرستان فعال هستند که نسبت به دیگر واحدهای مناطق کشور از مشکلات کمتری برخوردار می باشند.

وی اظهار کرد: یکی از عمده نیاز های واحد های صنعتی شهرستان گناباد استقرار بانک صنعت و معدن ، تامین نقدینگی مورد نیاز برخی واحد های و همچنین با توجه به دوری از بازارهای مصرف، تخفیف مالیات است.

وی گفت: در یک سال گذشته بیش از سه میلیون و 300 هزار دلار انواع کالا از واحد های صنعتی و معدنی این شهرستان به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزنی 282 درصد و از نظر ارزی 10 درصد نسبت به سنوات قبل رشد داشته است.

وی افزود: عمده مقصد صادرات کالاهای تولیدی شهرستان گناباد را کشورهای روسیه ، ترکیه ، چین ، مالزی ، امارات متحده عربی ، عربستان و سوئد تشکیل می دهند.

514/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا