گوناگون

تعهد 120 میلیارد تومانی خیرین برای تکمیل مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران

81201414 5761163

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در این مراسم که با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، نیری رییس مجمع خیرین سلامت کشور، پرفسور مجید سمیعی و جمعی از خیرین و نیکوکاران ایرانی برگزار شد، یکی از خیرین حاضر در همایش به تنهایی 5 میلیون یورو برای ساخت و تکمیل مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران تعهد کرد.

علاوه بر کمک های خیرین ؛ بانک های صنعت ، معدن و تجارت نیز مبلغ 85 میلیون یورو، برای تکمیل این طرح جهانی اختصاص دادند.

همچنین به همت برخی خیران کشور و یک بانوی خیرآلمانی، تابلوهای نفیس ایرانی با هدف جمع آوری کمکهای نقدی برای ساخت و تکمیل مرکز یاد شده، توسط خیرین خریداری شد.

ساخت مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران به همت پروفسور مجید سمیعی نخستین جراح میکروسکپی مغز و مبدع جراحی قاعده جمجمه در جهان ،در حال پیگیری است ،عملیات اجرایی این مرکز با هدف توانمند سازی منابع انسانی ، انتقال دانش و تکنولوژی روزآمد به داخل کشور و ایجاد بستر فعالیت پایدار بین المللی دانشمندان جوان کشور در حوزه علوم پزشکی در اردیبهشت سال 89 آغاز شد.

در حال حاضر بخشی از این طرح با زیربنای 79 هزار و 670 متر مربع و 14 اتاق عمل بسیار پیشرفته جراحی مغز و اعصاب در 11 طبقه در غرب تهران ساخته شده که دو برابر مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان است.

تاکنون به همت خیران و مردم نیکوکار کشور اجرای عملیات سازه ، اسکلت ،دیوارهای برشی و زیربنای 43 هزار متر مربع از بیمارستان ، پوشش دیوارهای خارجی نما و شاسی کشی فلزی آن ، پوشش مقاوم در برابر حریق اسکلت فلزی با مقاومت دو ساعت حریق ؛ به اتمام رسیده است.

بنا بر اعلام مجریان تکمیل و ساخت حدود 80 هزار متر مربع بنای بیمارستان ، کلینیک های تخصصی ، مرکز بازتوانی ،تکمیل سایت به مساحت هفت هکتار ، ایجاد تونل های آدم رو تاسیساتی به 200 میلیارد تومان و برای سفارش تجهیزات پیشرفته پزشکی به 87 میلیون یورو بودجه نیاز است.

اجتمام(2)**9140**1580

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا