Mihanpostاجتماعیپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیر

تغییر شرایط زندگی با رعایت و توجه به سه اصل مهم و تاثیرگذار ؟

تغییر شرایط زندگی اگر چه کار سخت و زمان است اما گاهی با تغییر های ساده هم می تواند راه را برای تغییر و دگرگونی های اساسی در زندگی آن هم از یک شرایط به به سمت شرایط خوب را مهیا کند. در ادامه ما در میهن پست سه اصل مهم اما ساده را برای این دگرگونی به شما پیشنهاد خواهیم کرد که توجه و رعایت به آن ها  می توان تغییری اساسی در زندگی شما ، آن هم به شمت بهبودی ایجاد نمایید. با ما همراه شوید.

بی‌ تفاوتی نسبت به مشکلات را کنار بگذارید و به جنگ مشکلات بروید : اولین گام برای ایجاد تغییر شرایط زندگی کنار گذاشتن بی تفاوتی ها نسبت به مشکلات است. چرا که یکی از مهارت‌ هایی که افراد شاد را از دیگران متمایز می‌کند، مبارزه با مشکلات و عبور از آن ها است. همین قابلیت به افراد شاد اجازه می‌دهد تا افکارشان را نسبت به موقعیت‌ های مختلف تنظیم کنند و در نتیجه احساس بهتری در موقعیت‌ های مختلف داشته باشند. این ویژگی باعث می‌شود که افراد در موقعیت‌ هایی که با مسائل خارج از کنترل خودشان مواجه می‌شوند، راحت‌ تر بتوانند با شرایط تازه سازگاری پیدا کنند.

تصمیم‌ گیری ناگهانی برای تغییر رژیم غذایی خود را با پزشک در میان بگذارید : یکی از تحلیل‌های اخیر درباره 50 مورد از مطالعات تغذیه‌ ای نشان می‌دهد که فکر کردن بیش از حد و افراطی به نوع تغذیه می‌تواند دستیابی به اهداف تغذیه‌ای را بسیار سخت و حتی ناممکن کند. در واقع، هرچه ما بیشتر به انتخاب‌های غذایی خودمان فکر کنیم، راحت‌تر از روند تغذیه‌ای خودمان خسته می‌شویم و قواعد تغذیه سالم را زیر پا می‌گذاریم.

تغییر شرایط زندگی

بنابراین یکی دیگر از راهکارهای تغییر شرایط زندگی برای بهبود شرایط جسمی و فیزیکی تغییر رژیم غذایی بر مبنای دستور پژشک است . چرا که پیروی از هرگونه رژیم غذایی خودسر آن هم بدون آشنایی با شرایط جسمی و سلامتی خود ، می توان عواقب بدی را برای شما به دنبال داشته باشد . بنابراین اکیدا توصیه می شود که برای هرگونه تغییر در رژیم غذایی از دستور پزشک غافل نشوید.

زندگی کردن در حال با فکر کردن به گذشته را فراموش نکنید : امروزه همه می‌گویند که هیچ کس نباید در گذشته زندگی کند. با این‌ حال، یکی از مطالعات اخیر دانشگاه ساوت‌ همپتون نشان می‌دهد که برانگیخته شدن حس نوستالژی نسبت به خوشی‌ های گذشته و افتخار کردن به مهم‌ترین رویدادهای زندگی، می‌تواند حس خوش‌بینی نسبت به آینده را افزایش بدهد. به‌گفته محققان، خاطره‌های نوستالژیک باعث می‌شوند که ارتباط و همبستگی بیشتری بین انسان‌ها به‌وجود بیاید.
متخصصان می‌گویند که نوستالژی در ابتدا به تقویت ارتباطات اجتماعی منجر می‌شود، در ادامه حس عزت‌ نفس را افزایش می‌دهد و درنهایت هم حس خوش‌ بینی نسبت به زندگی در آینده را بیشتر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا