گوناگون

تلاش بهزیستی برای افزایش سلامت روح و روان جامعه/ ارائه آموزش‌های میدانی و تخصصی

به گزارش خبرنگار مهر، همایون هاشمی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع آسیب‌های اجتماعی و بهبود وضعیت زندگی مردم، اظهار داشت: کمیته‌ای مشترک از دستگاه‌های اجرایی برای مداخله در بحران‌های اجتماعی تشکیل شده است.

وی بر لزوم شناسایی بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم تا پس از مرحله شناسایی، راهکارهای مناسبی برای مقابله با این بحران‌ها ارائه شده و از آن استفاده شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: باید بحرانی‌های موجود در جامعه همچون اعتیاد، طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی را با ارائه راهکارهای مناسب کنترل کنیم و زمینه کاهش آنها فراهم شود.

مداخله در بحران‌ها از جمله مبارزه با اعتیاد و طلاق و ارائه مشاوره ژنتیک

وی به اثرات مخرب اعتیاد در سطح جاعه اشاره کرد و این ناهنجاری را ام‌الفساد آسیب‌های اجتماعی دانست و تاکید کرد: اعتیاد اثرات مخرب زیادی دارد که در حوزه‌های مختلف اثرات منفی خود را بر جای می‌گذارد.

هاشمی خواستار تلاش و همکاری همه مسئولان و خانواده‌ها برای ریشه‌کند کردن بلای خانمان‌سوز اعتیاد شد و بیان داشت: بیشترین نگرانی‌ها در این زمینه متوجه قشر جوان است و باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنیم.

وی از تلاش برای مداخله در بحران‌ها از جمله مبارزه با اعتیاد و طلاق، مشاوره ژنتیک خبر داد و افزود: به منظور افزایش سلامت روح و روان جامعه برنامه‌هایی برای پیشگیری از تولد کودکان ناقص الخلقه و آموزش‌های میدانی و تخصصی اجرا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا