گوناگون

تمام روستاهای البرز برق دار شدند/ رشد 64 درصدی فروش برق در استان

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مردان‌پور بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در کرج با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف برق در استان البرز گفت: در حال حاضر یک میلیون و 134 هزار و 409 فقره اشتراک برق در استان البرز وجود دارد که از این تعداد 927 هزار و 344 فقره مشترک خانگی، پنج هزار و 263 فقره مشترک صنعتی، چهار هزار و 275 فقره مشترک کشاورزی، 70 هزار و 223 مورد مشترک تجاری و 127 هزار و 304 فقره نیز مشترک عمومی هستند.

به گفته وی بیش از 81 درصد از انشعابات ایجاد شده در استان به مشترکان خانگی اختصاص یافته است.

مردان پور از کاهش مدت زمان نصب انشعاب برق در طول سه سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 91 در مجموع 57 هزار و 545 انشعاب برق در استان ایجاد شد که میانگین مدت زمان نصب این انشعابات 45 روز بود.

وی افزود: در سال گذشته 77 هزار و 345 متقاضی به مشترکین شرکت برق اضافه شدند که میانگین ایجاد انشعاب برای آنها 27 روز بود.

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان البرز با بیان اینکه از ابتدای امسال تا آخر شهریور در مجموع انشعاب 33 هزار و 351 متقاضی با میانگین 9 روز نصب شد، اظهار داشت: این امر نشانگر سرعت خدمات‌رسانی این شرکت به متقاضیان در طول سه سال گذشته است.

رشد 64 درصدی فروش برق در البرز

مردان پور یادآور شد: در طول شش ماه گذشته دو هزار و 717 میلیون کیلووات ساعت برق بین مشترکین توزیع شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد رشد داشته است. همچنین در شش ماه نخست امسال در مجموع 200 میلیارد تومان فروش انرژی برق داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 62 درصد رشد داشته است.

به گفته این مسئول 24 درصد از رشد میزان فروش برق در سال جاری مربوط به افزایش تعرفه، 20 درصد به پیک مصرف برق در تابستان و مابقی ناشی از رشد تعداد مشترکین البرزی بوده است.

تمام روستاهای البرز برق دار شدند

این مسئول از برق دار شدن تمام روستاهای البرز خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام روستاهای استان البرز برق دارند و از این نظر هیچ روستایی در تاریکی به سر نمی برد.

وی یادآور شد: متناسب با مقررات جاری برای توسعه شبکه روستایی اقدامات لازم و مورد نیاز برای ساخت و سازهای جدید در داخل محوطه روستایی انجام می پذیرد.

مصرف برق در ایران 4 برابر کشورهای توسعه یافته

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان البرز در ادامه سخنانش از مصرف بالای انرژی برق در کشور در مقایسه با کشورهای توسعه یافته سخن به میان آورد و تصریح کرد: مشترکان ایرانی چهار برابر مشترکان کشورهای توسعه یافته برق مصرف می‌کنند.

وی واقعی نبودن قیمت انرژی برق در ایران به نسبت سایر کشورها را از عمده دلایل پرمصرفی مشترکین ایرانی اعلام کرد و گفت: برای تولید هر کیلووات برق به بیش از هزار دلار سرمایه‌گذاری نیاز است ولی قیمت نهایی این انرژی برای مشترکان بسیار کمتر از هزینه تولید آن است که همین امر باعث شده مردم در مصرف برق دقت کافی نداشته باشند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا