گوناگون

تنوع بازار و محصولات موجب افزایش صادرات از همدان می شود

81197793 5755035

به گزارش ایرنا ˈ خسرو سامریˈ روز چهارشنبه در کارگروه صادرات غیر نفتی در مجموعه شهدای استانداری همدان اظهار داشت: در سه ماهه نخست سالجاری شاهد کاهش صادرات برخی از محصولات غیر نفتی در استان بوده ایم که تمرکز در چند بازار و حمل و نقل موجب کاهش صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی از استان همدان شده است.

وی با بیان اینکه سیمان مهمترین محصول غیر نفتی استان همدان است که با کاهش صادرات در سال جاری مواجه است گفت: برخی عوامل از جمله حمل و نقل مهمترین عامل کاهش صادرات این محصول در استان همدان بوده است.

وی با بیان اینکه بازار عراق تنها بازار صادرات سیمان همدان است اظهار داشت: افزایش بازار و تنوع محصولات صادراتی می تواند در افزایش صادرات محصولات غیر نفتی موثر باشد.

سرپرست سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: کاهش صادرات سیمان به علت بسته بودن مرز عراق و همچنین بالا بودن کرایه های حمل و نقل است که در سه ماهه سالجاری اتفاق افتاده است.

ˈحمید رضا متینˈ با بیان اینکه صادرات سیمان تا سه ماه آینده همچنان با چالش مواجه است تصریح کرد: با توجه به شرایط صادرات سیمان در سه ماهه امسال سیمان خاکستری 46 میلیون دلار و سیمان سفید نیز 105 میلیون دلار صارات داشته است.

وی با بیان اینکه 25 میلیون دلار صادرات کل استان همدان بوده است افزود: صادرات این استان 28 درصد رشد منفی داشته است.

وی افزود: در سالجاری 186 تن سنگ آهن به ارزش 17 میلیون دلار صادر شده که با 7 درصد رشد بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

متین همچنین گفت: در سالجاری 14 میلیون دلار صادرات صنایع و هفت میلیون دلار صادرات کشاورزی در استان همدان انجام شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه صادرات آلومینیم186درصد ،وازلین 28 درصد،شوریجات 637درصد افزایش داشته است تاکید کرد: در مجموع صادرات کل استان همدان از کاهش 20 درصدی برخوردار بوده است.

7529/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا