گوناگون

تنوع دسترسی کشاورزان به تکنولوژی های کشاورزی سیاست وزارت جهاد/ بهار و زمستان فرصت طلایی تولید و صادرات

عباس کشاورز در حاشیه افتتاح هفتمین نمایشگاه ملی تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی که از عصر امروز تا 25 مهر ماه جاری در محل نمایشگاه های بین المللی استان البرز برپا شده است در جمع خبرنگاران از طرح های بخش کشاورزی در راستای مصرف بهینه آب، افزایش تولید و تقویت امنیت غذایی خبر داد و گفت: این طرح در قالب بسته ای وسیع طراحی شده است و توصیه می شود کارشناسان این طرح ها را مطالعه کنند.

وی ادامه داد: تمرکز این طرح ها بر افزایش عملکرد و ارتقا مصرف بهینه آب کشاورزی است تا بتوان از هر متر مکعب آب محصولات بیشتری تولید شود.

معاون زراعت وزرات جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای هر یک از محصولات سیاست خاصی تعبیه شده است، اظهار داشت: برای چغندر قندر تمرکز بر انتقال کشت از بهاره به پاییزه می باشد و در خصوص ذرت توصیه می شود گروه های ذرتی که دوره کشت کوتاه تری دارند به کشاورزان معرفی شوند.

کشاورز همچنین با بیان اینکه برای محصولات سبزی و صیفی سیاست بر هدایت محصولات به سمت محیط های گلخانه ای است، اعلام کرد: در غلات نیز پیش بینی معرفی ارقام مقاوم به خشکی شده است تا علاوه بر افزایش تولید مدیریت آب کشاورزی نیز صورت گیرد.

وی گفت: از پاییز جاری کشت محصولات پاییزه از جمله چغندر، کلزا، گندم و جو در راستای سیاست ها آغاز شده است و یکی از سیاست های مهم جهاد کشاورزی تنوع دسترسی کشاورزان به تکنولوژی هاو بذوری که به آب کمتری نیاز دارند، می باشد.

معاون زراعت وزرات جهاد کشاورزی با اشاره به توافق با روسیه و پتانسل های کشور برای صادرات محصولات کشاورزی در اعلام کرد: در فضای تولید کشور با توجه به محصولات تولیدی در فصول مختلف به خصوص بهار و زمستان فرصت های مناسبی وجود دارد.

کشاورز گفت: در جنوب کشور فرصت های تولیدی مناسبی به دلیل استفاده از آب باران و آب های سطحی وجود دارد و محصولات در این مقطع و منطقه از تولیدات با ارزش برای صادرات به شمار می روند.

وی در پایان تصریح کرد: صادرات محصولاتی که از نظر منطق بهره وری مناسب نباشند جزء سیاست های ما نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا