گوناگون

مطالعه زمینه ساز توسعه است/ از هیچ تلاشی در ترویج فرهنگ کتابخوانی استان کوتاهی نمی‌کنم

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه عصر چهارشنبه با حضور حیدری مدیرکل امور استان‌های مجلس، استاد کزازی و رضایی بابادی استاندار کرمانشاه افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشا دراین مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه یک رویداد فرهنگی عظیم است و به مدت یک هفته با حضور بیش از ۵۰۰ ناشر از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمانشاه برگزار خواهد شد.

ابراهیم رحیمی زنگنه با بیان اینکه بیش از ۲۰ برنامه متنوع و نشست تخصصی با حضور اساتید دانشگاهی کشور در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود، عنوان کرد: در نمایشگاه کتاب سال ۹۲، کتاب‌ها با ۴۰ درصد تخفیف شامل ۲۰ درصد تخفیف بن کتاب و ۲۰ درصد هم تخفیف ناشران ارائه شدند اما امسال به خاطر مشکلات مالی ناشران، وزارت ارشاد تصمیم گرفت آنها تنها ۱۰ درصد تخفیف بدهند که با ۲۰ درصد تخفیف بن کتاب، مجموع تخفیف به ۳۰ درصد برسد.

وی تعداد  عناوین کتب در نمایشگاه سال گذشته را 40  هزار عنوان اعلام کرد و گفت: در نمایشگاه امسال نزدیک به 50 هزار عنوان کتاب عرضه شده است.

وی با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه گفت: نیمه دوم مهر به خاطر هم‌زمانی با آغاز سال تحصیلی و معرفی کتب از سوی اساتید و هم‌چنین زمان انتشار کتب جدید از سوی ناشرین بهترین زمان برای برگزاری نمایشگاه است و 20 استان متقاضی برگزاری آن در این زمان بودند.

رحیمی زنگنه در پایان از مسئول نمایشگاههای استان قدردانی  کرد و گفت: این نمایشگاه تقریبا به صورت رایگان در اختیار ما گذاشته شده و اگر نبود قادر به برگزاری نمایشگاه امسال نبودیم.

رضایی: فضای مجازی نباید ما را از مطالعه غافل نکند

در ادامه این مراسم استاندار کرمانشاه نقش مطالعه در توسعه جوامع را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مدیریت استان از هیچ کوششی برای ترویج و تقویت کتابخوانی و گسترش فرهنگ آن در بین مردم استان فروگذار نمی‌کند.

وی افزود:  برای رسیدن به کشورهای توسعه‌یافته باید دنبال توسعه پایدار و همه‌جانبه باشیم.

رضایی در پایان به مردم استان توصیه کرد که به مطالعه کتاب اهمیت ویژه بدهند تا به توسعه مورد نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دست یابیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا