گوناگون

جشنواره آش های سنتی قزوین برگزار شد

81197857 5755146

به گزارش ایرنا، در این جشنواره بانوان خوش ذوق قزوینی توانمندی و مهارت خود را در تهیه و تولید آش های محلی و سنتی به نمایش گذاشتند.

در این جشنواره آشپزان آش دوغ، شله قلمکار، آش گوجه، رشته، انواع سوپ، آش ترش ، سوپ خامه پخته و به همراه سمبوسه و آش کشک به علاقه مندان عرضه کردند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از نقاط قوت سفره ایرانی، تنوع خوراکی آن که به نوعی بیانگر جایگاه هنر و سلامت در فرهنگ ایرانی است.

ˈسعید وزیری نژادˈ با بیان اینکه تنوع خوراکی ها از جمله موضوعاتی است که انسان همواره به آن می اندیشد، افزود: این جشنواره با هدف ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از غذاهای سالم و بهداشتی در قزوین برگزار شده و شرایط برای شرکت بانوان به عنوان قشر تاثیرگذار در سلامت خانواده و جامعه فراهم آمده است.

وی اظهار داشت: باتوجه به شعار هفته سلامت سال جاری، تغذیه سالم یکی از مهمترین شیوه های خود مراقبتی جهت حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماریها است.

این مسوول هدف از برگزاری این جشنواره را، ترویج و احیای غذاهای سالم و محلی و جایگزینی غذاهای سنتی بجای غذاهای پرچرب و مضر امروزی عنوان کرد و گفت: استقبال خوبی از جشنواره آش محلی شده است.

وزیری نژاد با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره بطور عمده بانوان هستند، یادآور شد: جشنواره آش های سنتی استان قزوین یک رویداد فرهنگی و در راستای ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و هنری است.

در پایان این مراسم به نفرات برتر هدایایی اهدا شد.

7389/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا